مطالعه جدید نشان می دهد افسردگی در بین بیماران مبتلا به سرطان ریه بسیار شایع است و می تواند بر کیفیت زندگی و نتیجه درمان آنها تاثیر گذارد.

افسردگی در بیماران سرطان ریه بسیار شایع است

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد افسردگی در بین بیماران مبتلا به سرطان ریه بسیار شایع است و می تواند بر کیفیت زندگی و نتیجه درمان آنها تاثیر گذارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، «باربارا اندرسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می گوید: «یافته ها نشان می دهد پزشکان باید بیماران مبتلا به سرطان ریه را از لحاظ افسردگی هم تحت نظر داشته باشند و در صورت لزوم آنها را به بخش های مراقبت های روانی ارجاع دهند.»


وی در ادامه می افزاید: «افسردگی تنها بخشی از مشکل این بیماران است و معمولا با پکیج کاملی از عملکرد بد، علائم فیزیکی بیشتر، استرس، اضطراب و موارد بیشتر همراه است. تمامی این موارد می توانند تاثیر منفی بر درمان، سلامت کلی بدن، کیفیت زندگی و روند پیشرفت بیماری داشته باشند.»
این مطالعه شامل ۱۸۶ بیمار بود که اخیرا مبتلا به سرطان ریه تشخیص داده شده بودند.


حدود یک سوم آنها یا مبتلا به افسردگی شدید (۸ درصد) یا افسردگی درحد متوسط (۲۸ درصد) بودند.
افراد مبتلا به افسردگی شدید با میزان بالا ناامیدی هم روبرو بودند: ۹۳ درصد آنها عنوان کرده بودند که کارکردن، نگهداری از وسایل خانه و معاشرت با دیگران برایشان بسیار دشوار است و یک سوم به خودکشی فکر می کردند.


بیماران مبتلا به افسردگی شدید با میزان بالا استرس مرتبط با سرطان هم مواجه بودند و کمترین اعتماد را به روند بهبودی شان داشتند.
در مطالعه قبلی، اندرسون و تیم تحقیقاتی اش، به رابطه بین افسردگی و نرخ پایین زنده ماندن در بیماران مبتلا به سرطان سینه پی بردند و متوجه شدند این گروه از بیماران از درمان سلامت روان بهره خوبی خواهند برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha