دبیر علمی هفتمین كنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه گفت: آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بستگی به بیماری‌های زمینه‌ای، سن و شدت درگیری‌های تنفسی و قلبی بیمار دارد.

مرگ یا نجات مبتلایان به آنفلوآنزا در بخش مراقبت‌های ویژه

سلامت نیوز:دبیر علمی هفتمین كنگره بین‌المللی مراقبت‌های ویژه گفت: آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بستگی به بیماری‌های زمینه‌ای، سن و شدت درگیری‌های تنفسی و قلبی بیمار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر شهرام امینی افزود: خوشبختانه با پذیرش این بیماران در بخش‌های ویژه و اقدامات درمانی مناسب تحت نظر متخصصان مراقبت‌های ویژه تا حد زیادی مرگ و میر این بیماران كاهش یافته است.این بیماری در زنان باردار مخاطرات بیشتری هم برای جنین و هم مادر به همراه دارد كه امیدواریم وزارت بهداشت و درمان اقدامات لازم به منظور تجهیز بخش‌های ویژه به دستگاه‌های حمایتی قلبی ریوی نظیر اكمو برای كاهش میزان مرگ و میر این بیماران خصوصا مادران باردار انجام دهد.

وی تصریح كرد: نارسایی شدید تنفسی یا درگیری قلبی به‌دلیل ابتلا به آنفلوآنزا علت عمده بستری این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه یا آی سی یو بیمارستان‌هاست و میزان مرگ و میر این بیماران به بیماری زمینه‌ای، سن بیمار و وضعیت عملكرد اعضای حیاتی بیماران بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha