براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران صبح امروز (۲۰ آذر ماه) کیفیت هوای پایتخت در برخی مناطق پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس است و در برخی ساعات بعداز ظهر و شب با افزایش سرعت باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

کاهش غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت در پی افزایش سرعت باد

سلامت نیوز:براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران صبح امروز (۲۰ آذر ماه) کیفیت هوای پایتخت در برخی مناطق پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس است و در برخی ساعات بعداز ظهر و شب با افزایش سرعت باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با برقراری جو آرام و آسمان ابری از روز گذشته تا صبح امروز (۲۰ آذر ماه) و همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش می‌یابد و شاخص کیفیت هوا در برخی مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.


 با افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات بعدازظهر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود که بهبود کیفیت هوا را به دنبال دارد. در ساعات پایانی امروز(۲۰ آذر ماه) با افزایش حجم ترافیک پیش‌بینی می‌شود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود این در حالیست که با افزایش نسبی سرعت باد در برخی ساعات شبانگاهی احتمال می‌رود تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.


با تداوم وزش باد تا نخستین ساعات فردا (۲۱ آذر ماه) از غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته کاسته می‌شود. اگرچه در برخی مناطق با افزایش غلظت ذرات معلق شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، با برقراری جو آرام طی روز احتمال انباشت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد وجود دارد و کیفیت هوا در این مناطق در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.


همچنین همراه با اوج ترافیک شبانگاهی فردا (۲۱ آذر ماه) همراه با کاهش میزان ناپایداری و استمرار وضعیت آرام جوی، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها و به تبع آن کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.


براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۱ و هوا همچنان در شرایط سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha