سلامت نیوز : تحقیقات جدید موسسه تحقیقاتی ارشمیدس در سانفرانسیسکو نشان می‌دهد که استفاده از داروی تاموکسی‌فن (tamoxifen) یک روش مناسب برای جلوگیری از بروز سرطان سینه است.
 
به گزارش ایرنا و به نقل از جمعیت سرطان آمریکا ، بسیاری از بانوان از داروی تاموکسی‌فن برای جلوگیری از بروز سرطان سینه استفاده می‌کنند که این روش نه تنها موجب نجات زندگی فرد می‌شود بلکه هزینه‌های درمانی را نیز دربر ندارد.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که زنان یائسه‌ای که کمتر از 55 سال سن دارند و اکثراً هورمون‌درمانی می‌شوند بیشترین قربانیان مبتلا به سرطان سینه هستند؛ بنابراین مصرف این دارو یک روش مناسب برای پیشگیری است.
داروهای دیگر موجود در بازار دارای عوارض جانبی فراوانی مانند آمبولی ریوی، سرطان رحم، ایجاد لخته در عروق خونی و آب مروارید هستند ولی می‌توان گفت که این دارو تقریباً هیچ عارضه‌ای به دنبال ندارد.
تحقیقات نشان داده است که مصرف تاموکسی‌فن می تواند حتی تا 10سال پس ازاتمام مصرف دارو نیز بیمار را از ابتلا به سرطان سینه مصون نگه دارد.
احتمال بروز سرطان سینه زنان در سن 55 سال یعنی زمان یائسگی حدود 1.66 درصد است.
آخرین آمارگیری انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که مصرف این دارو تا 30 درصد احتمال بروز سرطان سینه را کاهش می‌دهد. سرطان سینه یکی از شایع‌ترین عوامل مرگ درآمریکا محسوب می شود.
با استفاده از این روش می توان بین هر 1000 زن بیمار حدود 300 نفر را نجات داد وسالانه مبلغی نزدیک به 950 هزار دلار در هزینه‌های درمانی صرفه‌جویی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha