سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 28606
 سلامت نیوز : سوء مصرف مواد مخدر توسط مادر باردار موجب بروز اعتیاد در جنین و تولد نوزاد معتاد می شود .
دکتر محمود ایمانی فوق تخصص نوزادان و عضو هیئت علمی این دانشگاه در این باره گفت: نوزاد معتاد با وزن کم بدنیا می آید و به دلیل عدم رشد کامل مغز دارای سر کوچک است .
وی ادامه داد : بی قراری شدید نوزاد پس از تولد، عدم تمایل به شیرخوردن، کم خوابی ، بروز اسهال و استفراغ شدید از جمله علائمی است که نوزاد معتاد به آنها دچار است .
وی افزود : اغلب موارد بی حوصلگی مادری که دچار سوء مصرف مواد است و نیز بی قراری شدید نوزاد ، منجر به بروز کودک آزاری و شکستگی های استخوانی در نوزاد می شود .
این عضو مرکز تحقیقات سلامت کودکان و نوجوانان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد : پس از تولد در صورت تمایل خانواده به ترک اعتیاد نوزاد ، وی در بیمارستان بستری و تحت اقدامات مراقبتی قرار می گیرد .
وی گفت : استفاده تدریجی از شیر خشک به جای شیر مادر ، کنترل علایم و رساندن نوزاد به شرایط وزن گیری مناسب از جمله اقداماتی است که در بیمارستان برای اینگونه نوزادان انجام می شود .
وی تاکید کرد : در صورت عدم توجه خانواده به توصیه های پزشکی و استفاده از روش های متداول سنتی مانند ادامه استفاده مادران از مواد مخدر و دادن دود یا آب شیره و تریاک به نوزاد ، وی دچار اختلالات رشد مغزی و نیز سوء تغذیه شدید و بیماری های عفونی و گوارشی می شود و احتمال مرگ نوزاد افزایش می یابد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha