نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که آلودگی هوا شانس زنده ماندن افرادی را که قلب‌های پیوندی دریافت کرده اند، کاهش می‌دهد.

آلودگی هوا شانس بقای قلب‌های پیوندی را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که آلودگی هوا شانس زنده ماندن افرادی را که قلب‌های پیوندی دریافت کرده اند، کاهش می‌دهد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه «کیس وسترن ریزرو» در اوهایو آمریکا انجام شد، نشان داد افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که غلظت آلاینده‌های نرم هوا در آنجا زیاد است، ۲۶ درصد بیشتر احتمال دارد که پس از دریافت یک قلب پیوندی بر اثر ابتلا به عفونت جان خود را از دست بدهند. 



به گزارش روزنامه دیلی میل،محققان در این مطالعه حدود ۲۲ هزار نفر را که در فاصله زمانی میان سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ یک قلب اهدایی دریافت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها آدرس منزل بیماران را با میزان سطح PM۲.۵ - نوعی آلودگی هوا که به ویژه با انتشار دود اگزوز خودروها ارتباط دارد- در آن مناطق مقایسه کردند. این مطالعه نشان داد، افرادی که در مناطقی زندگی می‌کردند که سطوح آلودگی هوا در آن مناطق بالاتر از محدودیت‌های وضع شده کشور برای این آلودگی بود، نسبت به افرادی که در مناطق پاکیزه تر از نظر وضعیت هوایی زندگی می‌کردند، ۲۶ درصد بیشتر احتمال داشت که در عرض ۴.۸ سال بعد از عمل پیوند قلب جان خود را از دست بدهند. 


در این مطالعه که یافته‌های آن در مجله American College of Cardiology منتشر شده، آمده است: به نظر می‌رسد که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا، گیرندگان قلب پیوندی را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد.


محققان در این مطالعه، ارتباطی را میان میزان سطح PM۲.۵ و میزان مرگ و میر در بیماران پیوند قلبی پیدا کرده‌اند. به گفته آن‌ها، بیمارانی که قلب پیوندی دریافت می‌کنند نسبت به عفونت‌ها آسیب پذیر هستند زیرا سیستم ایمنی بدن آن‌ها بعد از انجام عمل پیوند قلب برای کاهش احتمال پس زدن عضو جدید، سرکوب می‌شود. در این وضعیت آسیب پذیری، بیمارانی که در معرض آلودگی زیاد هوا قرار می‌گیرند با ابتلا به التهاب، افزایش فشار خون و مقاومت نسبت به انسولین مواجه می‌شوند. 


محققان خاطرنشان کردند که این مطالعه به درک آن‌ها در مورد اثرات سلامتی آلودگی هوا کمک بزرگی کرده است. مدت هاست که آلودگی هوا با ابتلا به مشکلات تنفسی و بیماری قلبی ارتباط داده شده و در سال‌های اخیر شواهد در حال ظهوری موجب بروز نگرانی‌هایی شده است که آلودگی هوا همچنین موجب ابتلا به مشکلات تکاملی و زوال عقل نیز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha