محققان می گویند مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین ریسک مرگ ناشی از سرطان، مخصوصا در افراد دارای اضافه وزن، را کاهش می دهد.

مصرف آسپرین به کاهش ریسک سرطان در افراد چاق کمک می کند

سلامت نیوز:محققان می گویند مصرف روزانه آسپرین با دوز پایین ریسک مرگ ناشی از سرطان، مخصوصا در افراد دارای اضافه وزن، را کاهش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مطالعه نشان می دهد مصرف سه بار یا بیشتر آسپرین در هفته با کاهش ریسک مرگ ناشی از سرطان و همچنین مرگ به هر دلیل دیگری مرتبط است.


نتایج نشان می دهد تاثیر حفاظتی آسپرین در افراد دارای اضافه وزن با شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۲۹.۹، به مراتب مشهودتر است.
این مطالعه شامل حضور بیش از ۱۴۶ هزار نفر در آزمایش غربالگری سرطان بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ بود. محققان دریافتند آسپرین با دوز پایین موجب کاهش ریسک مرگ ناشی از سرطان تا ۱۵ درصد و مرگ به هر دلیلی تا ۱۹ درصد شد.


«هولی لومنز کروپ»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ملی سرطان آمریکا، در این باره می گوید: «تمرکز اولیه ما بر سرطان کلورکتال بود، چراکه شواهد زیادی نشان می دهد مصرف آسپرین ریسک مرگ ناشی از سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد.»


این نتایج از توصیه سازمان خدمات پیشگیرانه آمریکا حمایت می کند که اعلام کرده افراد ۵۰ تا ۵۹ ساله که با مشکل خونریزی مواجه نیستند بهتر است به منظور پیشگیری از سرطان روده بزرگ، آسپرین با دوز پایین مصرف نمایند.


هنوز کسی علت تاثیر حفاظتی آسپرین را در این مورد نمی داند، اما به گفته لومنز کروپ، «شواهد حاکی از عملکرد ضدالتهابی این دارو است.»
وی در ادامه می افزاید: «سرطان های دستگاه گوارش، سرطان های به شدت مرتبط با التهاب هستند و از اینرو، آسپرین هم بیشترین تاثیر را بر سرطان های این ناحیه از بدن دارد.»


به گفته محققان، مصرف آسپرین تنها روش یا بهترین راه کاهش ریسک سرطان کلورکتال نیست، بلکه حفظ وزن سالم، تحرک فیزیکی، ترک سیگار و مصرف کمتر گوشت قرمز هم می تواند به کاهش این ریسک کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha