سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 28609

كارگروه یارانه شیر امروز با حضور نمایندگان وزارت كشاورزی، بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف‌كننده و تولیدكننده، وزارت صنایع و معادن، دامداران و صنایع لبنی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد اما به گفته رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران این جلسه هیچ گونه اجماع نظر و تصمیم گیری برای یارانه و قیمت خرید شیر نداشته است.

 سلامت نیوز : كارگروه یارانه شیر امروز با حضور نمایندگان وزارت كشاورزی، بازرگانی، سازمان حمایت از مصرف‌كننده و تولیدكننده، وزارت صنایع و معادن، دامداران و صنایع لبنی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد اما به گفته رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران این جلسه هیچ گونه اجماع نظر و تصمیم گیری برای یارانه و قیمت خرید شیر نداشته است.

سیروس روستا در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح كرد: طی سه چهار ماه اخیر (از اسفند ماه تاكنون) جلسات گوناگونی برای مشخص شدن نحوه پرداخت یارانه شیر و قیمت تمام شده این محصول با نهادهای مختلف برگزار شده اما هیچ خروجی نداشته كه در این میان دامداران در شرایط بسیار نامساعد تولید در حال از بین رفتن و بلاتكلیف هستند.

وی با اشاره به این‌كه جلسه امروز نیز هیچ خروجی و تصمیمی نداشته است، تصریح كرد: دامداران از خیر یارانه شیر گذشته‌اند و تنها خواهان اعلام قیمت كارشناسی شیر هستند.

روستا تصریح كرد: علیرغم این كه خرید تضمینی شیر مصوبه مجلس شورای اسلامی است این مصوبه تاكنون اجرایی نشده و دامداران حق هیچ گونه اعتراضی ندارند چرا كه با كوچكترین اعتراض كارخانه‌های لبنی از تحویل شیر كه محصولی فاسدشدنی است امتناع می‌ورزند.

رییس اتحادیه دامداران با اشاره به 70 درصد هزینه كارخانه‌های لبنی قیمت شیر است، گفت: باید سود معقولی برای كارخانه‌های لبنی نیز لحاظ شود تا این كارخانه‌ها بتوانند محصولات خود را به قیمت مناسب بفروشند و شیر تولیدی دامدار را به قیمت كارشناسی مشخص شده بخرند.

روستا با اشاره به این كه طبق گفته مسوولان امر یارانه شیر به شكل فعلی تا ابتدای خرداد ماه ادامه دارد اظهار كرد: با توجه به این‌كه چند روزی به پایان خرداد باقی نمانده هیچ یك از عوامل تولید از جمله دامدار و كارخانه‌دار اطلاعی از برنامه تغییر نحوه پرداخت یارانه شیر ندارند و اگر هم در این راستا تصمیم‌گیری صورت گیرد به دلیل آماده نبودن شرایط به زودی قابل اجرا نخواهد بود و اجرای آن زمان‌بر است.

وی در پایان خاطر نشان كرد: در كارگروه امروز هیچ گونه اجماع نظری برای نحوه پرداخت یارانه شیر، قیمت شیر، خرید تضمینی آن صورت نگرفت و هر یك از نهادهای مربوطه نظر خاص خود را اعلام كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha