یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «بیماری آنفلوآنزا تحت کنترل است»، گفت: در حال حاضر واکسن و داروی آنفلوآنزا بیش از نیاز در داروخانه‌ها موجود است ولی عده‌ای با فضاسازی به دنبال سودجویی هستند تا این داروهای ارزان قیمت را در بازار سیاه بفروشند.

عابدی: بیماری آنفلوآنزا تحت کنترل است/ امسال احتیاط‌ها بیشتر شده است

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «بیماری آنفلوآنزا تحت کنترل است»، گفت: در حال حاضر واکسن و داروی آنفلوآنزا بیش از نیاز در داروخانه‌ها موجود است ولی عده‌ای با فضاسازی به دنبال سودجویی هستند تا این داروهای ارزان قیمت را در بازار سیاه بفروشند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حیدرعلی عابدی درباره‌ آخرین اقدامات وزارت بهداشت برای کنترل بیماری آنفلوآنزا اظهار کرد: طبق گزارشات مسئولان وزارت بهداشت به اندازه کافی دارو و واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها موجود است و حتی بیش از نیاز وجود دارد. در این بین عده‌ای با بزرگنمایی و ایجاد شایعات و هراس در بین مردم بازار سیاه راه انداختند تا همین داروی ارزان‌قیمت را به فروش برسانند.


وی با بیان این‌که «طبق گزارشات تاکنون حدود ۸۲ نفر به دلیل بیماری آنفلوآنزا فوت شده‌اند»، گفت: فوتی‌ها بیشتر از قشر آسیب‌پذیر بودند که اگر واکسن زده بودند مشکل برای آنها پیش نمی‌آمد. از طرف دیگر امسال حجم بستری‌ها دو سه برابر گذشته بوده برای احتیاط بیماران مبتلا به سرما خوردگی را بستری می‌کردند که بعد از آزمایش‌های تکمیلی معلوم می‌شد آنها مبتلا نیستند. اگر کسی کمتر از سه روز بستری، مرخص شود یعنی مبتلا به آنفلوآنزا نبوده است و افرادی که بیشتر از سه روز بستری شدند مشکوک به ابتلا هستند.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: طبق آمار داده شده میزان ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در سال جاری بیشتر از سال قبل نبود بلکه احتیاط‌ها بیشتر شده است. در حال حاضر بیماری تحت کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد فقط باید توصیه‌ها و آموزش‌های وزارت بهداشت را جدی گرفت. مهم‌ترین آن جلوگیری از تماس با افراد آلوده، شستن مرتب دست‌ها و نزدیک نشدن به بیماران مبتلا به ویروس آنفلوآنزا است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha