سلامت نیوز :رئیس دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: رهاسازی 2 بیمار در اطراف بیابان‌های تهران شأن پرسنل بهداشتی تمام كشور و اعتماد مردم به كادر درمان را خدشه دار كرده است.

به گزارش فارس، فاطمه نیری در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با اشاره به رها‌سازی 2 بیمار در اطراف بیابان‌های تهران اظهار داشت: این اتفاق شأن پرسنل بهداشتی تمام كشور و اعتماد مردم به كادر درمان را خدشه دار كرده است؛ پاك كردن این لكه‌های سیاه نیاز به تعصب كادر درمانی دارد.

وی گفت: بیمارستان‌ها از واحد‌های پیچیده اجتماعی هستند كه مدیریت و ریاست آنها نیز امری پیچیده است چرا كه علاوه بر ساختار اداری، خدماتی مانند ادارات و نیروی انسانی زیادی نیز در قالب پزشك، پرستار، كارشناس و غیره به امور تشخیصی و درمانی می‌پردازند.

نیری ادامه داد: اداره مجتمع عظیم بیمارستانی مانند مجتمع امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین مركز درمانی، آموزشی كشور بر شدت دشواری اداره این مجموعه درمانی می‌افزاید؛ از سویی بیشتر بیمارانی كه به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌كنند از قشر ضعیف و كم درآمد جامعه هستند و بیمارستان‌های دولتی چشم امید این دسته از بیماران هستند.

رئیس دانشكده پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران خاطرنشان كرد: در بیشتر نقاط جهان اداره بیمارستان بر عهده متخصصان مدیریت است اما در كشور ما خصوصاً بیمارستان‌های آموزشی دولتی، این مسئولیت بر عهده هیئت علمی پزشك متخصص است.

وی اضافه كرد: در حال حاضر با رشد چشمگیر فناوری اطلاعات و توسعه رسانه‌ها و گستردگی ارتباطات، ما به عنوان جامعه پزشكی با بیماران جدید به عنوان گیرنده خدمت مواجه هستیم و فقط زمانی می‌توانیم در ارائه خدمات به بیماران موفق شویم كه به رفتار و اخلاق حرفه‌ای متعهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha