پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 286101

امروزه به علت استرس و بی‌تحرکی یکی از بیماری‌های شایع در کشور ما فشار خون بالاست.

آیا پیاده‌روی تاثیری در کاهش فشار خون دارد؟

سلامت نیوز:امروزه به علت استرس و بی‌تحرکی یکی از بیماری‌های شایع در کشور ما فشار خون بالاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحقیقات انجام شده میزان فشار خون نرمال یا مطلبوب کمتر از mm Hg ۸۰/۱۲۰ است. متاسفانه امروزه یکی از بیماری‌های شایع در کشور ما فشار خون بالاست که نتیجه آن در عصر تکنولوژی نمی‌تواند چیزی جز استرس و بی تحرکی باشد. جالب است بدانید که فشار خون بالا یکی از عوامل بسیار مهم در افزایش مرگ و میر انسان‌ها است و با اینکه علائم ظاهری ندارد، اما همواره پیامد‌های ناگواری مانند حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی کلیوی گریبانگیر آن است.


بسیاری از افراد متخصص در زمینه علم پزشکی تاکید زیادی برای تغییر شیوه زندگی به منظور جلوگیری از بیماری‌های غیرواگیر دارند برای مثال هر چه در طول روز میزان فعالیت‌های ورزشی کمتر و نشستن پشت میز بیشتر باشد عواملی مانند چاقی، دیابت نوع ۲، اضافه وزن، فشار خون بالا، چربی خون بالا، سرطان، ناراحتی‌های قلبی_ عروقی و افزایش مرگ و میر بیشتر باعث آزار و اذیت انسان می‌شود. پس یکی از موثر‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از این معضل تغذیه مناسب، مفید و پیروی از رژیم‌های غذایی سالم است، اما در کل دنیا رژیم غذایی مدیترانه‌ای به دلیل مصرف غذا‌های دریایی و روغن‌های گیاهی سالم مانند روغن زیتون یکی از بهترین انواع رژیم هاست که باعث کاهش مرگ و میر و ایجاد یک زندگی شاد و پرنشاط در افراد می‌شود.


پیاده روی موثرترین روش برای کاهش فشار خون

 انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب و مداوم با شدت تمرین متوسط طی ۴ تا ۵ هفته می‌تواند تاثیر زیادی در پایین آوردن فشار خون انسان داشته باشد که در اینصورت دیگر نیازی به استفاده از دارو‌های کاهنده فشار خون نیست و حتما به این نکته توجه کنید که در حالت استراحت اگر دچار فشار خون بالایی بودید به هیچ وجه قبل از مصرف دارو پیاده روی نکنید. البته باید بدانید که یکی از مناسب‌ترین ورزش‌ها برای افراد مبتلا به فشار خون بالا انجام حرکات هوازی و پیاده روی‌های تند و قدرتی در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است که فرد بعد از انجام آن احساس خوب بودن خواهد داشت. طبق تحقیقات انجام شده استیو جابز فردی بود که یکی از عوامل خلاقیت خود را قدم زدن‌های طولانی مدت می‌دانست و محققان هم با تایید این ادعا، قدم زدن را عامل کاهش فشار خون، رهایی ذهن از مشکلات و درنتیحه تقویت ۶۰ درصدی خلاقیت می‌دانند.


برای کاهش فشار خون مصرف چه دارو‌هایی توصیه می‌شود؟

 پزشکان در صورت تشخیص افزایش فشار خون در بیماران جهت کنترل و پایین آوردن آن ممکن است به تجویز دارو‌های مانند کپسول آدالات (نیفیدیپن)، نیترو گلیسیرین و کاپتوپریل بپردازد.

 

چگونه با استفاده از روش‌های طب سنتی به کاهش فشار خون اقدام کنیم؟

از آنجایی که فشار خون در طب سنتی ناشی از بلغم و دم به علت امتلا خون است در صورت کاهش صفرا در بدن انتقال خون رسانی هم کاهش پیدا می‌کند پس جهت جلوگیری از بیماری فشار خون بهتر است صفرا در بدن انداره باشد به همین منظور راه رفتن و قدم زدن قدرتی و روزانه به مدت یک ساعت راحت‌ترین و در عین حال موثر‌ترین روش جهت کاهش فشار خون است همچنین نفش کشیدن عمیق ۵ دقیقه قبل و بعد از خواب باعث انتقال اکسیژن و کاهش فشار خون در شما می‌شود. توصیه خانگی ما به شما درصورت درمان فشار خون بالا مصرف روزانه ۲ تا ۴ هزاد میلی گرم پتاسیم مانند سیب زمینی و گوجه فرنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha