مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه شدگان رایگان که از دفترچه بیمه همگانی سلامت استفاده می‌کنند، فقط می‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.

بیمه شدگان رایگان فقط در بیمارستان های دولتی پذیرش می شوند

سلامت نیوز:مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه شدگان رایگان که از دفترچه بیمه همگانی سلامت استفاده می‌کنند، فقط می‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد هاشمی گفت: کسی که توانایی مالی دارد و می تواند به بخش خصوصی مراجعه کند و هزینه ۹۰ ماه بیمه را بدهد، می تواند دفترچه بیمه  خود را تغییر داده و به ۴۴ هزار مرکز طرف قرارداد بخش خصوصی مراجعه کند.


 وی ادامه داد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در پنج صندوق بیمه‌ای همگانی، ایرانیان، روستاییان و عشایر، کارکنان دولت و سایر اقشار تحت پوشش قرار دارند. بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت که به اصطلاح تحت پوشش بیمه رایگان هستند و حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، فقط می توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند.


مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: البته بیمه شدگانی که تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند و حق بیمه می‌پردازند، می‌توانند به بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی طرف قرارداد مراجعه کنند.  


 هاشمی اظهار داشت: همچنین پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طرف قرارداد نسبت به گذشته روند منظمی دارد و بدهی‌های بیش از ١٧ یا ١٨ ماه که توسط مدیران برخی بیمارستان‌های خصوصی ذکر شده مربوط به سازمان بیمه سلامت نیست.


 وی بیان کرد: در حال حاضر قرارداد سازمان بیمه سلامت یا هیچ مرکزی در بخش خصوصی لغو نشده و با ٤٤ هزار مرکز در بخش خصوصی قرارداد داریم و حتی مراکزی در نوبت انعقاد قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند. در نتیجه برخی موارد مطرح شده در این زمینه دقیق نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha