مسئول روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: شامگاه پنجشنبه پنج کودک در این شهرستان که بیسکویت مسموم مصرف کرده بودند به علت مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

بیسکویت مسموم پنج کودک را در رفسنجان راهی بیمارستان کرد

سلامت نیوز:  مسئول روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان گفت: شامگاه پنجشنبه پنج کودک در این شهرستان که بیسکویت مسموم مصرف کرده بودند به علت مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

به گزارش سلامت نیوز، محمدحسین مقدم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: عصر روز گذشته شخصی در مزارستان لاهیجان از توابع رفسنجان اقدام به توزیع خیرات بیسکویت کرده که ۵ کودک از این بیسکویت ها برداشته و خورده اند.

وی تصریح کرد: مادر یکی از ۲ کودک وقتی متوجه وجود قرصی در لابلای بیسکویت می شود با اورژانس تماس گرفته و اورژانس هم به آنها اعلام کرده که فورا کودکان به بیمارستان اعزام شو ند.

مقدم بیان کرد: این خانم وقتی متوجه این موضوع شده به یکی از اقوام خود که ۳ کودک آنها نیز در مزارستان بودند اطلاع داده و آنها نیز کودکان خود را به اورژانس بیمارستان آوردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه این ۵ کودک به صورت سرپایی مداوا شدند و در حال حاضر حال عمومی آنها مساعد است.

مسئول روابط عمومی بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان خاطرنشان کرد: این قرص به آزمایشگاه بیمارستان جهت تحقیق و بررسی  بیشتر موضوع ارسال شده است .

براساس این گزارش روز گذشته نیز  رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داده بود.

سید محمد صابری گفته بود که  سه کودک مسموم شده در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان به بیمارستان افضلی پور بعد از مصرف کیک حاوی قرص به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی اظهار داشت: موارد مسموم شده در استان کرمان را کودکان تشکیل می دهند و این افراد بیشتر با خواب آلودگی و مسمومیت خفیف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان تصریح کرد: موارد مسموم شده با کیک حاوی قرص بعد از انجام اقدامات درمانی سرپایی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.

وی تاکید کرد: کیک و کلوچه هایی که توسط والدین کودکان به مراکز درمانی آورده شده با برندهای مختلف و باز بوده و نمی توان در این مورد نظر داد.

 مدیر حوادث و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از همشهریان درخواست کرد قبل از استفاده از اینگونه مواد خوراکی بسته بندی شده، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته بندی شده آن، اطمینان حاصل کنند.

صابری  به صاحبان فروشگاه ها و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، توصیه کرد : مواد خوراکی و آشامیدنی را مستقیماً از کارخانجات و نمایندگی های مجاز و شرکت های توزیع کننده معتبر، تأمین و عرضه کنند.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه افزود؛ بازرسان حوزه غذا و دارو و همچنین کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی استان، ضمن بازدید از کارخانجات و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی، بر روند تولید و توزیع محصولات خوراکی نظارت کامل داشته و گروههای مربوطه، تدابیر  لازم را در این زمینه به عمل می آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
    0 0
    هردم از این باغ بری میرسد!!!