معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور جزئیات طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد را تشریح کرد.

جزئیات طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد

سلامت نیوز:  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور جزئیات طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز، حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا گفت: طرح ساماندهی کودکان زباله‌گرد برای حمایت از این کودکان در دستور کار قرار دارد و در این راستا در مراکز بهزیستی ظرفیتی برای پذیرش این کودکان ایجاد شده است. علاوه بر این در طرح جمع‌آوری و ساماندهی کودکان زباله‌گرد، شهرداری‌ها نیز با بهزیستی همکاری می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: در این طرح کودکان زباله‌گرد مثل کودکان کار و خیابان شناسایی می‌شوند و کودکانی که پس از پذیرش به فرایند درمانی نیاز دارند به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: کودکان زباله‌گرد پس از تهیه گزارش مددکاری جذب می‌شوند و مشکلات کودکان زباله‌گرد بررسی و برای حل مشکلات با خانواده‌هایشان صحبت می‌شود.

مسعودی‌فرید در پاسخ به این سوال که در فرایند ساماندهی کودکان زباله‌گرد چند درصد این کودکان خارجی هستند، گفت: بخش اعظمی از کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه و عمدتا از کشورهای افغانستان و پاکستان هستند که بخشی از آنها هم زباله‌گرد هستند. در این زمینه با استانداری‌ها برای نگهداری اتباع خارجی زباله‌گرد مذاکره شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: باندهای زباله‌گرد عمدتا به دلیل حقوق و دستمزد پایین از کودکان استفاده می‌کنند که سعی شده در این طرح ‌به این موضوع توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha