عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح تحول سلامت به بهانه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کارانه آنها افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث ایجاد بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت شد.

ارتباط افزایش کارانه پزشکان با بدهی سازمان‌های بیمه‌گر

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح تحول سلامت به بهانه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کارانه آنها افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث ایجاد بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت شد.

به گزارش سلامت نیوز، بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اعتراض برخی از پزشکان درباره پرداخت نشدن کارانه‌ها و تصمیم به لغو اعمال جراحی غیرضرور اظهار داشت: در طرح تحول سلامت به بهانه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کارانه آنها افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث ایجاد بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه سلامت بودجه خود را از محل بودجه عمومی و بیمه تأمین اجتماعی بودجه‌اش را از دستمزد کارگران تأمین می‌کند، اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و افزایش ناگهانی تعرفه‌ها این بیمه‌ها نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند و توانایی پرداخت سریع بدهی‌های خود را ندارند.

خالقی با بیان اینکه لازم است پزشکان به شرایط سخت اقتصادی کشور توجه داشته باشند و مانند سال‌های گذشته در کنار مردم حضور یابند اظهار داشت: پزشکان نباید پیش از بیش بر نگرانی مردم بیفزایند همچنین از بیمه‌ها نیز انتظار می‌رود دستورالعمل خاصی را برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی به کار گیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha