جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 286122

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: متولی وضعیت هوا از حیث آلودگی یا پاکی آن طبق قانون سازمان محیط زیست است.

متولی آلودگی هوا چه سازمانی است؟

سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: متولی وضعیت هوا از حیث آلودگی یا پاکی آن طبق قانون سازمان محیط زیست است.

به گزارش سلامت نیوز، میزان نوشت:زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه متولی وضعیت هوا از حیث آلودگی یا پاکی آن طبق قانون سازمان محیط زیست است، گفت: در قانون هوای پاک مصوب مجلس نیز این مسئولیت بر عهده سازمان محیط زیست قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در جهت ارایه خدمات به شهروندان تلاش می کند بستر مناسبی را برای هوای پاک فراهم کند، افزود: نمونه فعالیت های شهرداری در راستای برقراری این تعامل تجهیز برخی خودروهای سنگین به فیلتر یا ایجاد برخی عوارض در این راستا است.

نژادبهرام با تاکید بر اینکه اجرایی شدن طرح ترافیک جدید نیز بر عهده شورای عالی ترافیک است، تصریح کرد: به نوعی کارکرد مدیریت شهری در نظر گرفتن عوارض است.

وی با بیان اینکه تفکیک مسئولیت ها در حوزه آلودگی هوا لازم است، گفت: در حوزه هوای پاک مصوبه شورای عالی ترافیک مدنظر بوده و تعیین عوارض از سوی شهرداری انجام شده است.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری نیز مانند سایر دستگاه ها در شورای عالی ترافیک حضور داشته و با یک رای فعالیت می کند، افزود: سایر دستگاه های حاضر در این شورا وزارت کشور، پلیس راهور و غیره است از این رو مسئولیت صرف طرح کاهش آلودگی هوا با همه این دستگاه ها است.

نژاد بهرام با بیان اینکه شهرداری می تواند ارزیابی اولیه در خصوص طرح مذکور داشته باشد، تصریح کرد: کاهش ترافیک در نتیجه اجرای طرح کاهش آلودگی هوا رخ داده و بررسی های انجام شده نیز این مهم را نشان می دهد.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده با کاهش حجم ترافیک در لایه مرکزی شهر مواجه هستیم از این رو با کم شدن ترافیک استفاده از سوخت فسیلی نیز کاهش یافته و در نتیجه آلودگی هوا نیز روند نزولی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha