شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 286142

تجویزداروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود، پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

گردن درد و پیشگیری از آن

سلامت نیوز:تجویزداروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال  امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف  دارویی توصیه می‌شود،  پس از مشورت با متخصص مصرف شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،37 ساله ام و بیشتر وقت ها بعد از بیدار شدن از خواب دچار گردن درد می شوم . به فیزیوتراپی مراجعه کرده و تمرین هایی را انجام داده اما هنوز کاملا خوب نشده ام. لطفا من را راهنمایی کنید؟ گردن درد، چه به دلیل بد خوابیدن باشد چه وضعیت و شکل بد بدن و چرخش و حرکت ناگهانی گردن یا استرس زیاد، یکی از شکایت های همیشگی است. تحقیقات نشان می دهد که برای جلوگیری از گردن درد، تمرین های  تقویت کننده گردن بسیار مهم ترازحرکات کششی است.

تقویت عضلات سرشانه نه تنها از خشکی و درد شانه ها جلوگیری بلکه از مفاصل آرنج هم مراقبت می کند. دلیل آن این است که ضعیف بودن شانه ها، فشار دو چندان  به آرنج و مچ وارد می شود. 

پیشگیری از گردن درد

برای کاهش گردن درد هر زمان در محل کار احساس خستگی و عصبانیت کردید، پیشانی تان را به کف دستتان فشار دهید. خیلی از ما وقتی استرس داریم، عضلات گردنمان را سفت می کنیم که به مرور زمان ممکن است موجب درد گردن و خشکی آن  شود.

می توانید با این حرکت ساده، هم فشار وارد بر گردن را کاهش دهید و هم عضلات آن را تقویت کنید.

 روش انجام تمرین

 پشت میزتان بنشینید، کمی به سمت جلو خم شوید و آرنج هایتان را روی میز بگذارید.سرتان را صاف در مرکز شانه ها قرار و پیشانی تان را به کف دستتان فشار دهید؛ از کف دست برای مقاومت دربرابر فشار سرتان استفاده کنید.

۵ ۳ ثانیه در این حالت بمانید، رها کنید و پنج مرتبه دیگر آن حرکت تکرار شود.صاف بایستید و دست هایتان را پشت سرتان قرار دهید، طوری که آرنج هایتان رو به جانب باشد. سرتان را به عقب و به سمت کف دست ها فشار دهید و از کف دست ها برای مقاومت دربرابر فشار سرتان استفاده کنید.

۵ ۳ ثانیه در این حالت بمانید، رها کنید و پنج مرتبه دیگر آن حرکت تکرار شود.برای پیشگیری از گردن درد موقع تماشای تلویزیون، شانه هایتان را عقب بکشید. روی لبه صندلی تان بنشینید و ستون فقرات تان را بکشید، انگار می خواهید قدتان را بلندتر کنید.دست هایتان را جلوی بدن روی لباستان قرار دهید. شانه هایتان را تا می توانید عقب بکشید، طوری که کتف هایتان از پشت جمع شود. کل یک تبلیغ تلویزیونی خود را در این حالت نگه دارید. سپس شانه ها را آزاد  کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha