مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی می‌شود با اجرای طرح آموزش‌های هنگام ازدواج، از ۲۰ تا ۲۵ درصد طلاق‌ها پیشگیری خواهد شد.

پیشگیری از ۲۵ درصد طلاق‌ها با اجرای طرح آموزش‌های هنگام ازدواج

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی می‌شود با اجرای طرح آموزش‌های هنگام ازدواج، از ۲۰ تا ۲۵ درصد طلاق‌ها پیشگیری خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در کمیته استانی برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی آموزش و مشاوره هنگام ازدواج با اعلام این خبر گفت: استان خراسان شمالی جزو بیست و چهارمین استان و چهل و ششمین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است که از این طرح بهره‌مند می‌شود.


دکتر سید حامد برکاتی از بهره مندی تمام استان های کشور از این طرح تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا پایان سال دانشگاه های باقیمانده نیز از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان این که این طرح در ۴۲۸ مرکز در کشور اجرا می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۳ هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده است که همه آن‌ها آموزش دیده یا در حال آموزش هستند.


وی از تجربه ۲۷ ساله در این زمینه خبر داد و گفت: طبق قانون، انجام آزمایش‌های ژنتیک هنگام ازدواج به منظور بررسی ژنتیک طی سال‌های گذشته اجباری بود و آموزش‌های شش ساعته به عنوان یک پیوست در چهار محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد.


بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی با بیان این که زوجین چهار مبحث را در این طرح آموزش می‌بینند، اظهار داشت: زوجین در واقع، سلامت که اصول کلی آن تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم است را آموزش می بینند. در این دوره ها زوجین، سلامت جنسی، آموزش احکام ازدواج، روانشناسی و تعامل زوجین را آموزش می بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است.


وی از اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای این طرح طی یکسال خبر داد و خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده پیش بینی می شود با اجرای این طرح از ۲۰ تا ۲۵ درصد طلاق ها  پیشگیری خواهد شد.


برکاتی اظهار امیدواری کرد: با همکاری خوب دستگاه ها به نتایج مطلوب و دلخواهی در این زمینه خواهیم رسید و پایدار بودن منابع مالی موفقیت این طرح را تضمین می‌کند.
وی سواد رسانه را جزو موارد مهم  برای  زوجین اعلام کرد و افزود: آموزش جنسی خانواده ها را نیز در مراکز کلینیک های خانواده در سال های آینده خواهیم داشت.


مدیرگروه سلامت، جمعیت و خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: این طرح در کل استان با عنوان ارتقای کلاس های مشاوره حین ازدواج به شش ساعت اجرا می شود.


دکتر مریم پورآدینه افزود: افزایش آگاهی و دانش زوجین در ابتدای ازدواج نسبت به حقوق و وظایف خود و مهارت های ارتباطی  زندگی مشترک از اهداف برگزاری این طرح به شمار می‌رود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha