نایب رییس انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه تغذیه سالم در پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، سرطان پستان و رحم نقش دارد، گفت: همچنین با تغذیه سالم می‌توان بروز عوارض سندروم پیش از قاعدگی و یائسگی در دوران میانسالی را کاهش داد. همچنین تغذیه در پیشگیری و درمان دیابت و فشار خون موثر است.

نقش موثر تغذیه در پیشگیری و درمان بیماری‌های زنان

سلامت نیوز:نایب رییس انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه تغذیه سالم در پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، سرطان پستان و رحم نقش دارد، گفت: همچنین با تغذیه سالم می‌توان بروز عوارض سندروم پیش از قاعدگی و یائسگی در دوران میانسالی را کاهش داد. همچنین تغذیه در پیشگیری و درمان دیابت و فشار خون موثر است.


به گزاترش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر مجید حسن قمی  با بیان اینکه زنان در زمینه بهداشت و سلامت خانواده نقش محوری و اساسی دارند، با تاکید بر تاثیر و اهمیت نوع تغذیه در سلامت زنان، ‌اظهار کرد: طبق گفته سازمان بهداشت جهانی زنان می‌توانند الگوی غذایی یک خانواده را تغییر داده و با افزایش دانش تغذیه‌ای کافی و لازم، سیستم غذایی خانواده را مدیریت کنند.


وی با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در ارتقای سلامت زنان، بیان کرد: تغذیه صحیح در پیشگیری از کمبود  ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و آهن به عنوان مهم‌ترین عامل کم‌خونی  در زنان نقش مهمی ایفا می‌کند.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه نخوردن و حذف وعده غذایی کمکی به کاهش وزن نمی‌کند، گفت: زنان باید با توجه به مکانیسم بدن و نیاز جسمی به نوع تغذیه خود توجه کنند و در سفره غذایی همه گروه‌های غذایی را بگنجانند.


وی با تاکید بر حذف غذاهای دارای ارزش غذایی پایین مانند غذاهای چرب و سرخ شده، چیپس و پفک، گفت: همچنین در مصرف شکلات و آبنبات، غذاهای شور، چای و نسکافه حداقل تا دو ساعت بعد از وعده غذایی پرهیز کنند.


وی با اشاره به توصیه سازمان بهداشت جهانی در خصوص ورزش، تصریح کرد: همه افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله باید پنج روز در هفته حداقل به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنند و برای بچه‌ها این زمان ۶۰ دقیقه است.


قمی با بیان اینکه چاقی موضعی علاوه بر آنکه اندام را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مشکل روانی نیز برای فرد ایجاد می‌کند، گفت: چاقی موضعی در مواردی باعث ایجاد سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌شود که با دریافت رژیم مناسب، این مشکل برطرف خواهد شد.


وی با بیان اینکه رژیم غذایی باید زیر نظر متخصص تغذیه انجام شود، بر گسترش دانش تغذیه تاکید کرد و گفت: از قبل و بعد تولد، نوع تغذیه پدر و مادر در تشکیل جنین قوی‌تر و کودک سالم تاثیرگذار است.


این متخصص تغذیه در پایان با تاکید بر اهمیت بحث تغذیه برای تمامی افراد به خصوص زنان که بخش مولد جامعه، الهام بخش زندگی و ساختار مهم خانواده هستند، هشدار داد: افراد  از پذیرش رژیم‌های غذایی‌های نادرست توصیه و تجویز شده در باشگاه‌ها و آرایشگاه‌ها خودداری کنند.
انتهای پیام
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha