استرس؛ یکی از مشکل‌های شایع درجوامع مدرن است، برای کاستن از میزان استرس می‌توان از وسایلی کمکی، مانند «بالش چشم» استفاده کرد.

راهکاری فوق العاده برای رفع استرس و نگرانی‌های روزانه

سلامت نیوز:استرس؛ یکی از مشکل‌های شایع درجوامع مدرن است، برای کاستن از میزان استرس می‌توان از وسایلی کمکی، مانند «بالش چشم» استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «بالش چشم» وسیله‌ای منحصربه فرد برای آرام سازی عضله‌های چشم و اطراف آن درانت‌های یک روز کاری سخت و طولانی است. این وسیله با برطرف کردن خستگی چشم‌ها مزایای فراوانی برای سلامت جسم و روان افراد دارد.


بالش چشم مانند چشم بند است و درون آن از دانه‌های گیاهان معطر، چون تخم کتان، اسطوخودوس و برخی روغن‌های معطر استفاده می‌شود که سبب ایجاد آرامش و استراحت ذهن می‌شوند. وزن ویژه بالش چشم سبب استراحت چشم‌ها و با وارد کردن طب فشاری به چشم‌ها، سبب تقویت قدرت بینایی و رفع مشکل هایی، چون سردرد، خستگی، تورم اطراف چشم‌ها و گود افتادگی می‌شود. این بالش‌ها در انواع مدل‌ها با ترکیب‌های متفاوت وجود دارند که افراد می‌توانند بسته به وضعیت سلامت خود نوع دلخواه را انتخاب کنند. 

 بالش چشم با رایحه اکالیپتوس برای افرادی که بر اثر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا دچار سردرد می‌شوند؛ مفید است چراکه با باز کردن مسیرتنفسی، سبب رفع سردرد و بهبود وضعیت سلامت آنها می‌شود. بالش چشم با رایحه اسطوخودوس یا نعناع برای افراد مبتلا به استرس و بی خوابی اثرگذار است.

یکی از ویژگی‌های مشترک درهمه انواع بالش‌های چشم رفع خارش، سوزش و التهاب چشم به دلیل عوامل متعدد درطول روز ازجمله کار با صفحه نمایش رایانه و تلفن همراه و دیگر وسایل الکترونیکی دارای صفحه نمایش آبی و کاستن از عارضه‌های استفاده از محصول‌های آرایشی اطراف چشم است. این وسیله اعصاب و ذهن را آرام و بدن را متعادل می‌کند. برای استفاده می‌توان بالش چشم را درون یک کیسه از قبل در یخچال قرار داد و شب هنگام استراحت برای رفع پف و افتادگی اطراف چشم‌ها از آن استفاده کرد.

بالش چشم با اثرگذاری برعصب واگ ( یکی از ۱۲ عصب جمجمه که از مغز سرچشمه می‌گیرد و به پشت گردن و قفسه سینه و قلب و درنهایت شکم و دستگاه گوارش امتداد می‌یابد) سبب آرام سازی سیستم اعصاب مرکزی بدن می‌شود. فشارملایم ایجاد شده از بالش بر روی چشم‌ها با تحریک مثبت عصب واگ سبب تنظیم ضربان قلب، بهبود هضم مواد خوراکی و کمک به سلامت دستگاه گوارش می‌شود. 


از این بالش در انتهای تمرین‌های یوگا هم استفاده می‌شود تا اعصاب بدن انسان آرام شود. برای اثرگذاری بهتر، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در زمان استفاده از این بالش از تکنیک تنفس دیافراگمی هم استفاده کنند و به اتفاق‌های خوب و مثبت بیندیشند تا اثرگذاری آن بیشتر شود. بالش چشم با ایجاد فشار ملایم روی چشم‌ها سبب آرام سازی پیشانی، گونه ها، استخوان صورت، گردن و حتی رفع تنش از گردن می‌شود. مسدود کردن نور یکی دیگر از مزایای استفاده ازاین وسیله است که با ارسال سیگنالی ویژه به مغز سبب آرامش کامل بدن می‌شود.

منبع: timesofindia

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha