شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 286156

دمنوش به یکی از انواع این نوشیدنی‌هاست که بسیار خوش‌طعم و خوشبو است و خواص بسیار زیادی هم دارد؛ چه بهتر که این دمنوش را در خانه درست کنیم.

طرز تهیه دمنوش به؛ نوشیدنی خوشبو در زمستان

سلامت نیوز: دمنوش به یکی از انواع این نوشیدنی‌هاست که بسیار خوش‌طعم و خوشبو است و خواص بسیار زیادی هم دارد؛ چه بهتر که این دمنوش را در خانه درست کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دمنوش‌ها آنقدر متفاوت و جذاب هستند که به هر بهانه‌ای می‌شود انواع آن را درست کرد. گاهی وقت‌ها نیاز به یک دمنوش آرامبخش داریم، گاهی وقت‌ها به‌دنبال یک معجون گیاهی برای لاغری هستیم، اکثر اوقات برای برخی بیماری‌ها مثل سرماخوردگی به سراغ دمنوش‌ها می‌رویم و خلاصه حتی اگر این نوشیدنی‌های جذاب کم‌ترین تاثیر را هم بر بدن ما داشته باشد، حس و انرژی خوبی که منتقل می‌کنند، قابل انکار نیست. دمنوش به هم یکی از انواع این نوشیدنی‌هاست که بسیار خوش‌طعم و خوشبو است و خواص بسیار زیادی هم دارد؛ چه بهتر که این دمنوش را در خانه درست کنیم.

چطور دمنوش به درست کنیم؟

۱. در ابتدا باید به را خوب بشویید تا پرزهای روی آن برود. اگر پوست به کاملا زرد باشد نیازی به گرفتن آن نیست.

۲.  پس از شستن به باید آن را با رنده فلزی خلال کنید تا قطعاتی به طول حدوداً ۳ سانتی متر و قطر حدود ۲ میلی متر به دست آورید.

۳.  سپس به‌های رنده شده را در سینی پهن کنید و روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم و پیوسته، مانند شوفاژ، قرار دهید.

۴. بسته به رطوبت هوا و دمای گرم کننده بین ۱ تا ۲ روز طول می‌کشد تا قطعات به خشک شوند.

۵.  مرحله پایانی در تهیه دمنوش به، بو دادن آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد وگرنه ممکن است دمنوش به خوب از کار درنیاید.

۶. برای این کار باید یک ماهیتابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوبِ خوب داغ شود، به قدری که اگر قطره‌ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود.

۷. سپس خلال‌های به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلال‌ها برسد.

۸. این کار را تا وقتی که رنگ خلال‌ها به قهوه‌ای پررنگ برسد ادامه بدهید.  مراقب باشید به‌هایی که خرد تر هستند زود می‌سوزند و باید مدام هم بزنید.

۹. پس از تغییر رنگ و بوداده شدن به‌ها، ماهیتابه را از حرارت دور کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف دربسته شیشه‌ای نگهداری کنید و از رطوبت هم دور نگهدارید.

۱۰. برای تهیه دمنوش به برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی از آن را در یک قوری با یک لیوان آب جوش به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

۱۱. علاوه بر این می‌توانید موقع دم‌کردن دمنوش به، یک قاشق غذاخوری از به خشک‌شده را به همراه هل و دارچین در یک لیوان آب جوش داخل یک قوری چینی بریزید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی بخار آب دم بکشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha