سلامت نیوز : معاون نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد با اشاره به فراگیری آموزش‌های بیماریهای ایدز توسط 300 هزار آموزگار ایرانی در مدارس كشور گفت: در این راستا باید در سراسر كشور 800 هزار آموزگار ایرانی آموزش‌های كنترل عفونت HIV را برای ارائه این آموزه‌ها به دانش آموزان فرا گیرند.

به گزارش فارس، الزیرا ساگن بایوا در كنفرانس خبری كه به مناسبت 30 سال از كشف HIV می‌گذرد كه در مقر نمایندگی سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر تاكنون برای آموزش دانش‌آموزان ایرانی 300 هزار آموزگار در سراسر كشور آموزه‌های بیماری ایدز را فرا گرفته‌اند و در ادامه باید این تعداد آموزگار 800 هزار نفر در كشور افزایش یابد.

وی افزود: صندوق جهانی سازمان ملل منابع بسیار خوبی در مبارزه با بیماری‌های ایدز، سل و مالاریا در كشورهای دنیا از جمله ایران هزینه می‌كند تا برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه برای جمعیت‌های هدف در كشورهای دنیا صورت پذیرد.

* 17 میلیون دلار اختصاص به برنامه سوم كشوری HIV در ایران

بایوا به اختصاص 17 میلیون دلار بودجه از طرف سازمان ملل متحد برای برنامه سوم كشوری HIV در ایران اشاره كرد و افزود: در این راستا ایران توانسته است در زمینه كاهش شیوع ایدز در زندانها به موفقیت‌های خوبی دست یابد.

وی افزود: بیشترین خطر در زمینه شیوع HIV در گروه سنی 14 تا 35 سال و زنانی كه رفتار پرخطر دارند است كه سازمان ملل با پایش و ارزشیابی سطح توانمندی‌های كشورها را در مقابله با بیماری ایدز تقویت می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha