بی خوابی می تواند تأثیر جدی بر سلامت و رفاه فرد بگذارد. اکنون ، یک مطالعه در مورد زنان در سنین ۵۰ و بالاتر نشان داده است که برخی از قسمت های رژیم غذایی به احتمال زیاد در ایبی خوابی می تواند تأثیر جدی بر سلامت و رفاه فرد بگذارد. اکنون ، یک مطالعه در مورد زنان در سنین ۵۰ و بالاتر نشان داده است که برخی از قسمت های رژیم غذایی به احتمال زیاد در این اختلال خواب نقش دارند. ن اختلال خواب نقش دارند.

چگونه رژیم غذایی ممکن است به بی خوابی منجر شود؟

سلامت نیوز: بی خوابی می تواند تأثیر جدی بر سلامت و رفاه فرد بگذارد. اکنون ، یک مطالعه در مورد زنان در سنین ۵۰ و بالاتر نشان داده است که برخی از قسمت های رژیم غذایی به احتمال زیاد در این اختلال خواب نقش دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که کربوهیدرات های تصفیه شده به بی خوابی در زنان مسن کمک می کنند.

 محققان توجه زیادی به این امر داشته اند، زیرا مطالعات متعددی نشان می دهند که بی خوابی با بسیاری از پیامدهای منفی دیگر در سلامت مرتبط است.

طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، مدت زمان خواب کوتاه و اختلال در خواب با مشکلات قلبی و عروقی، دیابت و افسردگی مرتبط است. به همین دلیل، متخصصان به دنبال راه های پیشگیری یا درمان بی خوابی و سایر اختلالات خواب هستند.

رژیم غذایی حاوی کربوهیدراتهای تصفیه شده – به ویژه قندهای اضافه شده – با ریسک بالاتر بی خوابی مرتبط است. حداقل به نظر می رسد که این مورد در بین خانمهای ۵۰ ساله و بالاتر اتفاق می افتد.

بی خوابی اغلب با درمان شناختی رفتاری یا داروها درمان می شود، اما اینها می توانند گران باشند یا عوارض جانبی به همراه داشته باشند.

با شناسایی عوامل دیگری که منجر به بی خوابی می شوند، ممکن است مداخلات ساده و کم هزینه با عوارض جانبی احتمالی کمتری پیدا شود.

در یک مطالعه دانشمندان برای فهمیدن اینکه آیا بین انتخاب رژیم غذایی و خطر بی خوابی ارتباطی وجود دارد یا خیر، بین خطر بالاتر بی خوابی و رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتهای تصفیه شده ارتباط برقرار کردند. این شامل غذاهایی با قند ، سودا ، برنج سفید و نان سفید است.

وقتی قند خون به سرعت بالا می رود، بدن با آزاد کردن انسولین واکنش نشان می دهد و نتیجه آن کاهش قند خون می تواند منجر به ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین و کورتیزول شود که می تواند در خواب اختلال ایجاد کند.

نویسندگان این مطالعه همچنین توضیح می دهند که چرا همه غذاهایی که حاوی شکر هستند، به همان نتیجه منتهی می شوند. میوه ها و سبزیجات – که به طور طبیعی حاوی قند هستند – بعید است به اندازه غذاهای حاوی قند اضافه شده، قند خون را به سرعت افزایش دهند.

دلیل این امر این است که این غذاهای طبیعی از نظر فیبر نیز سرشار هستند و این بدان معنی است که بدن قند را آهسته تر جذب می کند و از افزایش سن قند خون جلوگیری می کند.

این نشان می دهد که مقصر رژیم غذایی ناشی از بی خوابی زنان، غذاهای بسیار فرآوری شده ای هستند که حاوی مقادیر بیشتری قندهای تصفیه شده هستند که به طور طبیعی در مواد غذایی یافت نمی شوند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha