یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 286206

گیاه شیرین بیان بیشتر به عنوان طعم دهنده به کار می رود. همچنین به دلیل خاصیت خلط آورش ، در فراورده های مربوط به سرماخوردگی و سرفه از آن استفاده می شود.

تازه ترین یافته ها درباره گیاه شیرین بیان

سلامت نیوز:گیاه شیرین بیان بیشتر به عنوان طعم دهنده به کار می رود. همچنین به دلیل خاصیت خلط آورش ، در فراورده های مربوط به سرماخوردگی و سرفه از آن استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،شیرین بیان در داروهای گیاهی مختلف استفاده می شود. داروهای تهیه شده از این گیاه ، برای بیماری های معده، کبد و مشکلات صفراوی و ادراری  و همچنین برونشیت مورد استفاده قرار می گیرد.  مقدار مصرف به صورت چای کیسه ای 2 گرمی، تا سه کیسه در روز و به صورت جوشانده 5 گرم در یک لیوان به مدت 5 دقیقه جوشانده و در طول روز در یک یا چند نوبت مصرف ‌شود.

 عوارض و تداخل دارویی مصرف روزانه بیش از 50 گرم و به مدت بیش از شش هفته ممکن است باعث کاهش سدیم ، افزایش پتاسیم و فشار خون شود. به گزارش پژوهشکده گیاهان دارویی مادران باردار و شیرده از مصرف خودسرانه این گیاه خودداری کنند.

تحقیقات کافی برای اثبات ایمنی مصرف این گیاه انجام نشده است. افزایش سلامت مغزیکی از ترکیبات شیرین بیان، یعنی کاربن اکسولون، کاهش استرس و کاهش سرعت رشد مغز را به دنبال دارد.

افزون بر این، مشخص شده است که مهارت های ذهنی را به شدت حفظ می کند. یکی دیگر از ترکیبات شیرین بیان، به نام لیکوئیرتیژنین، آثار مثبت روی سلول های مغزی دارد و در نتیجه می تواند از آلزایمر نیز جلوگیری کند و همین طور که در گزارشی از بنیاد شمال غربی پارکینسون آمده است، عصاره ریشه شیرین بیان می تواند به جلوگیری از بیماری های دیگر مغزی کمک کند و حتی بهبود حافظه را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha