وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع جاسازی قرص در کیک ها امنیتی است که با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی انجام شده است.

موضوع جاسازی قرص در کیک ها امنیتی است

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع جاسازی قرص در کیک ها امنیتی است که با هدف تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سعید نمکی در حاشیه همایش پوشش همگانی سلامت در وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران افزود: موارد جاسازی قرص در کیک ها در بیرون از چرخه تولید و توزیع رسمی بوده است و همکاران ما در حوزه های امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری موضوع هستند.
وی گفت: هیچ مورد مسمومیت ناشی از مصرف این کیک ها تاکنون نداشته ایم و به زودی جزییات بیشتری از عوامل شبکه این اقدام به مردم اعلام می شود.

۷۰۰ متقاضی بیمه سلامت تا ۲ روز دیگر تعیین تکلیف می شوند
وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به خبرنگاران درباره برنامه های سال آینده از افزایش بکارگیری پزشکان و پرستاران در مناطق محروم و افزایش پرداختی به آنان برای ماندگاری در این مناطق خبر داد.
وی همچنین درباره اجرای برنامه بیمه اجباری سلامت گفت: منتظر جواب استعلام وضعیت مالی متقاضیان بیمه رایگان از وزارت رفاه هستیم و امیدواریم طی یکی دو روز آینده تکلیف حدود ۷۰۰ هزار متقاضی بیمه سلامت مشخص شود.

اواخر هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی منتشر شد.

کیانوش جهانپور مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت روز پنجشنبه ۲۱ آذر ماه در گفت‌ وگو با خبرنگار سلامت ایرنا در مورد مشاهده قرص و کپسول در تعدادی از بسته‌های فرآورده‌های غذایی اظهار داشت: این موضوع در برخی مناطق جنوبی کشور دیده شده و بررسی‌های همکاران ما نشان می‌دهد موضوع به هیچ‌وجه به سطح تولید و پخش کلان مرتبط نبوده و موارد احتمالی به صورت مشکوکی در سطح عرضه، مشاهده یا گزارش شده است که به نظر می‌رسد موضوعی فراتر از حوزه سلامت بوده و حتی می‌تواند ابعاد انتظامی، سیاسی و امنیتی داشته باشد.

به گفته وی، نحوه جا گذاری اجسام خارجی در مواردی که گزارش شده آن‌هم در تعدادی از محصولات منسوب به بیش از ۱۲ شرکت مختلف، در نواحی خاصی از نوار ساحلی جنوب کشور، ارتباطی به خطوط تولید و کارخانجات صنایع غذایی نداشته و به احتمال قوی افرادی با انگیزه‌های خاص در سطح عرضه مداخلاتی داشته و اولین اقدام در این زمینه رهگیری مسیر پخش این موارد هست که می‌تواند عامل یا عاملان را مشخص کند.

جهانپور تاکید کرده است: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha