یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس پژوهشی که در سال ۹۶ از سوی کمیته امداد در ۳۲ شهرستان در خصوص فقر خوراکی و پوشاکی آغاز شده به اعداد تکان دهنده‌ای رسیده‌ایم.

آمار تکان دهنده از فقر در ۳۲ شهرستان

سلامت نیوز:  رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: بر اساس پژوهشی که در سال ۹۶ از سوی کمیته امداد در ۳۲ شهرستان در خصوص فقر خوراکی و پوشاکی آغاز شده به اعداد تکان دهنده‌ای رسیده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید مرتضی بختیاری در همایش فعالیت‌ها و دستاوردهای علمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه کل بودجه کمیته امداد که از سوی دولت به این نهاد اختصاص پیدا می‌کند تنها ۴۶.۷ درصد از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهد افزود: مابقی هزینه‌های کمیته امداد از سوی خیران تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ماموریت کمیته امداد بر اساس اساسنامه این نهاد شناسایی نیازمندان است، اظهار کرد: اگر بخواهیم به سراغ نیازمندان برویم باید کارهای مطالعاتی در خصوص جغرافیای فقر و به ویژه فقر در حوزه خوراک و پوشاک به شکل تخصصی انجام شود. سپس باید این اطلاعات را با موضوع آمایش سرزمینی خط فقر تطبیق دهیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه در کمیته امداد در خصوص فقر دارای تجربیات ارزشمندی هستیم و در عین حال به کمک دانشگاهیان در این عرصه نیاز داریم اظهار کرد: زمانی که از کشف استعدادهای نیازمندان صحبت می‌کنیم به این معناست که نباید تنها بر روی واریز مستمری در انتهای هر ماه تاکید کنیم بلکه باید به سراغ شکوفایی استعدادهای این افراد برویم. در حال حاضر در کمیته امداد بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو که حتی در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند و بیش از ۳۷۵ هزار دانش آموز تحت پوشش هستند که به مثابه امانتی در کمیته امداد هستند.

بختیاری ادامه داد: از دل این افراد اندیشمندان بزرگی بیرون می‌آیند که به دلیل آنکه طعم استضعاف را چشیده‌اند وقتی در مقام‌های بالای شغلی قرار بگیرند موفق خواهند بود و کم کاری و تنبلی نمی‌کنند.

به گفته وی توانمندسازی یکی از ماموریت‌های صریح مقام معظم رهبری به کمیته امداد است.

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه رفع فقر کار مطالعاتی انجام دهیم و پژوهش‌ها در این خصوص آغاز شده است تصریح کرد:‌ منظور از توانمندسازی این است که فرد باید روی پای خودش بایستد. در بحث محرومیت زدایی نیز تکریم افراد جزء اولویت‌های ماست که باید سرلوحه اخلاق حرفه‌ای ما قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha