سیر و پیاز جز اصلی و بسیار مهم آشپز خانه ها هستند. اما آیا سیر و پیاز فواید سلامتی به غذاها اضافه می کنند؟ یا صرفاً برای عطر و طعم دادن به غذا استفاده می شوند؟

فواید بی نظیر پیاز و سیر

سلامت نیوز: سیر و پیاز جز اصلی و بسیار مهم آشپز خانه ها هستند. اما آیا سیر و پیاز فواید سلامتی به غذاها اضافه می کنند؟ یا صرفاً برای عطر و طعم دادن به غذا استفاده می شوند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، افرادی که برای به دست آوردن طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی سعی در خوردن میوه ها و سبزیجات رنگارنگ دارند، ممکن است به غلط فکر کنند که مواردی مانند پیاز و سیر مواد مغذی زیادی را ارائه نمی دهند.

همه رنگ های پیاز(از جمله سفید) منابع خوبی برای ویتامین C، ویتامین B6، پتاسیم و فولات است، در حالی که سیر سرشار از ویتامینC، ویتامین B6، تیامین، پتاسیم، کلسیم، فسفر، مس و منگنز است. به علاوه، پیاز و سیر یک روش کم کالری برای اضافه کردن عطر و طعم به یک بشقاب غذاست بدون اینکه به مواد دیگری مانند کره و نمک نیلزی باشد.

مخلوط مقداری سیر و پیاز در پخت و پزهای روزانه  نه تنها از نظر خواص درمانی که در آن ها وجود دارد مفید خواهد بود، بلکه همچنین باعث می شود وعده های غذایی خوشمزه تر شوند.

سیر و پیاز – که جزئی از خانواده آلیوم هستند، به همراه صدف و تره فرنگی دارای خواص سلامتی هستند و اغلب به عنوان غذاهای دارویی به خصوص در سنت های شفابخش شناخته می شوند.

سبزیجات آلیوم سرشار از ترکیبات ارگانوسولفور هستند که تحقیقات اولیه نشان می دهد برای کاهش کلسترول و فشار خون و کمک به پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله سرطان و بیماری های قلبی عروقی مفید است. اما هنوز مشخص نیست که بدن به خوبی از این ترکیبات بعد از مصرف استفاده می کند یا نه. برخی تحقیقات حاکی از آن است که سیر خام ممکن است بیشترین مزایای سلامتی را داشته باشد، بنابراین برخی دانشمندان توصیه می کنند حداقل ۱۰ دقیقه قبل از پخت و پز ، سیر خرد شده خام را نگه دارید، تا قبل از آماده سازی، واکنش های آنزیمی کاتالیز شده داشته باشد.

سبزیجات آلیوم همچنین حاوی فیتوشیمیایی یا ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان هستند که می توانند فرآیندهای بدن را تحت تأثیر قرار دهند. طبق تحقیقات موسسه آمریکایی، تحقیقات نشان می دهد که فیتوشیمیایی ها، از جمله آنهایی که در سبزیجات آلیوم هستند، می توانند سلامت ایمنی بدن را بهبود بخشند و با جلوگیری از التهاب، آسیب سلول و آسیب DNA، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

تحقیقات سرطان و مطالعات همچنین حاکی از آن است که سیر و پیاز خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارند.

آنچه روشن است این است که سبزیجات آلیوم به طور کلی برای سلامت روده مفید هستند به این دلیل که آنها حاوی پروبیوتیک ها هستند: ترکیباتی که میکروارگانیسم ها را در غذاهای تخمیر شده  تغذیه می کنند و به حفظ یک بیوم روده سالم کمک می کنند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha