یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 286242

سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشوردبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران به درمان اغلب بیماران سرطانی در کشور اشاره کرد و گفت: حدود دو سوم بیماران مبتلا به سرطان در کشور درمان قطعی می‌شوند و متخصصان این حوزه برای افزایش کیفیت زندگی و طول عمر این بیماران اقدامات مختلفی انجام می‌دهند.

دومین عامل مرگ و میر در کشور چیست؟

سلامت نیوز:سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشوردبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران به درمان اغلب بیماران سرطانی در کشور اشاره کرد و گفت: حدود دو سوم بیماران مبتلا به سرطان در کشور درمان قطعی می‌شوند و متخصصان این حوزه برای افزایش کیفیت زندگی و طول عمر این بیماران اقدامات مختلفی انجام می‌دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسین فودازی  اظهار داشت: هرچه مرحله شناسایی بیماری زودتر انجام شود، احتمال درمان قطعی بیشتر بوده و این افراد بعد از مداوا می‌توانند زندگی تقریبا عادی داشته باشند.


وی اظهار داشت: افزایش کیفیت زندگی، افزایش طول عمر و کاهش عوارض ناشی از بیماری از جمله اقداماتی است که متخصصان این حوزه برای بیماران حتی در مراحل پیشرفته، می‌توانند انجام دهند.


بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بیمار سرطانی در کشور زندگی می‌کنند
وی ادامه داد: بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار بیمار سرطانی در کشور در حال زندگی هستند، این‌ها همان افرادی اند که سال‌های پیش سرطان‌شان شناسایی و درمان شد و زندگی تقریبا عادی خود را سپری می‌کنند.
دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در کشور داریم، بیان داشت: بین ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار نفر سالیانه جان خود را براثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.
فودازی اظهار امیدواری کرد که همکاری بیشتر رسانه و به روز شدن دانش پزشکان، سبب شود تا تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های بدخیمی در کشور کاسته شده و کیفیت زندگی این بیماران بهتر شود.


شایع‌ترین سرطان در مردان و زنان ایرانی
وی به شایع‌ترین سرطان بین مردان و زنان ایرانی اشاره کرد و گفت: شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور ما در مردان سرطان پروستات، روده بزرگ و معده و در زنان سرطان‌های پستان، معده و روده بزرگ است. سرطان ریه جزو سرطان‌های نسبتا شایع است.
فودازی ادامه داد: علیرغم همه تنگنا‌هایی که در کشور وجود دارد اعم از تحریم دارو و تجهیزات، با افزایش آگاهی بین مردم، شاهد مراجعه بیماران در مراحل اولیه بیماری به مراکز درمانی و مطب پزشکان هستیم.
وی با اشاره به اینکه بیماری سرطان نسبت به قبل زودتر تشخیص داده می‌شود، افزود: حدود ۲۰ تا ۳۰ سال پیش خیلی از بیماران سرطانی از جمله پستان در زنان و روده بزرگ یا سرطان پروستات در مردان در مراحل انتهایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند، اما الان با افزایش آگاهی و موضوع بیماریابی مانند انجام ماموگرافی، سونوگرافی و آندوسکوپی، بیماران در مراحل اولیه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
وی سرطان را بیماری صعب‌العلاجی دانست و بیان داشت: وقتی بیماری دیر تشخیص داده شود، احتمال درمان کاهش پیدا می‌کند و این افراد در همه جای دنیا شانس بهبود اندکی دارند.
فودازی ادامه داد: ایران از نظر دانش در درمان جراحی و پرتو درمانی سرطان در منطقه پیشرو است و از قدیم در پزشکی جزو حوزه کارآمد در منطقه بوده است.
وی گفت: درمان‌های جدید به سمت تکنولوژی در حرکت است و باتوجه به محدودیت منابع مالی و سایر موضوعات از جمله تحریم، این کار تحت الشعاع قرار گرفته است. تحریم‌ها سبب عدم امکان انتقال منابع مالی و ارزی به خارج و تامین تجهیزات مناسب شده است.


سرطان دومین عامل مرگ در ایران است
دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران اظهار داشت: سرطان بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی، دومین عامل مرگ و میر در ایران است و حتی بیشتر از حوادث جاده‌ای جان مردم کشور را می‌گیرد.
وی بیان داشت: در مورد موضوع درمان سرطان پس از عمل جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی و پرتودرمانی تکمیل کننده آن هستند.
درمان سرطان به صورت تیمی است و به همین مناسبت همراه با این کنگره رویداد‌های فیزیک رادیوتراپی، پرستاری سرطان و تکنولوژی‌های درمانی، برگزار می‌شود.
چهاردهمین کنگره سالیانه و چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال آنکولوژی ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه با همکاری مراکز آموزشی، دانشگاهی و انجمن‌های علمی پزشکی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
مدعوین و سخنرانان خارجی از ۷ کشور در این رویداد علمی شرکت می‌کنند و تعامل و تبادل نظر و اطلاعات بین رشته‌ای، ارائه مهمترین دستاورد‌های علمی داخلی و خارجی از مهمترین اهداف این کنگره است.
تازه‌های تشخیص و درمان سرطان از مهمترین موضوعات مورد بحث و تبادل نظر در این کنگره خواهد بود و همچنین روش‌های جراحی نو در این حوزه به ویژه سرطان پستان به تبادل نظر گذاشته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha