برای پیشگیری از رسوب سرب و روی در بدن ، مردم از شیرآلات بهداشتی استاندارد و دارای مجوزهای معتبر استفاده كنند.

 سلامت نیوز : برای پیشگیری از رسوب سرب و روی در بدن ، مردم از شیرآلات بهداشتی استاندارد و دارای مجوزهای معتبر استفاده كنند.
دكتر ندافی، رئیس دفتر سلامت محیط و كار گفت: طی جلساتی كه درخصوص برنامه راهبردهای ملی كیفیت آب تشكیل شده است سازمان‌های مرتبط موظف شدند استانداردهای لازم در این خصوص را تدوین كرده و به مرحله اجرا بگذارند.
وی با اشاره به اهمیت و نقش تدوین برنامه راهبردهای ملی كیفیت آب و همكاری سازمان‌های مرتبط برای تعیین استانداردهای لازم در این خصوص گفت: توصیه ما به مردم این است كه از شیرآلاتی استفاده كنند كه مورد تائید مؤسسه استاندارد است و مجوزهای معتبر ورود به كشور را دارند.
گفتنی است پیش از این محمد فرزاد، دبیر انجمن صنفی تولیدكنندگان شیرآلات بهداشتی گفت: روند واردات شیرآلات قاچاق در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا كرده است و در این بین واردات محصولات چینی بیش از پیش موجب نگرانی شده است.
وی با اشاره به خطرناك بودن سرب، روی و سایر فلزات سنگین برای سلامت گفت: متاسفانه فلزاتی كه در شیرآلات قاچاق استفاده می‌شود به تدریج در بدن رسوب می‌كند و منجر به بروز بیماری‌های خطرناك می‌شود.
فرزاد با تاكید بر استفاده مردم از شیرآلات بهداشتی تولید داخل كه استانداردهای لازم را دارند، افزود: ورود فلزاتی همچون سرب نرم همراه با آب آشامیدنی به داخل بدن در درازمدت آثار زیانبار و ناگواری بر سلامتی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha