چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 28629

متخصصان تاكید دارند: زنان در سن 30 سالگی باید مراقبت‌های بهداشتی خاص و صحیحی را برای حفظ سلامت عمومی خود در نظر بگیرند تا از این طریق نه تنها به بهبود كیفیت زندگی خود كمك كنند بلكه در عین حال كمكی مفید برای افرادی باشند كه به آنها وابسته هستند.

چند توصیه مهم تغذیه‌ای برای زنان جوان
 سلامت نیوز : متخصصان تاكید دارند: زنان در سن 30 سالگی باید مراقبت‌های بهداشتی خاص و صحیحی را برای حفظ سلامت عمومی خود در نظر بگیرند تا از این طریق نه تنها به بهبود كیفیت زندگی خود كمك كنند بلكه در عین حال كمكی مفید برای افرادی باشند كه به آنها وابسته هستند.

دنبال كردن یك رژیم غذایی سالم و مناسب و همچنین ورزش كردن دو اقدام فوق العاده موثر برای رسیدن به این هدف و دستیابی به سلامت كلی است.

به گزارش ایسنا رعایت یك رژیم غذایی صحیح و كامل بویژه برای زنان حائز اهمیت است چون آنها در هر مرحله از زندگی خود از دوران جوانی گرفته تا زمان بارداری و سپس در سالهای یائسگی نیازهای تغذیه‌ای خاص دارند. زنان جوان در دهه 20 سالگی اغلب به كار سخت و طولانی مدت اشتغال دارند و به همین دلیل ممكن است تحت استرس زیاد باشند.

از سوی دیگر، عواملی چون مصرف تنقلات و فست فودها، پرخوری یا انتخاب مواد غذایی ناسالم و یا فقدان تحرك بدنی، سلامت آنها را بیشتر به خطر می‌اندازد. از طرفی آماده شدن برای زندگی مشترك زناشویی و انتخاب همسر مناسب، استرس مضاعفی را به زنان شاغل تحمیل می‌كنند تمام این فاكتورها در كنار هم تاثیر بسزایی روی بهداشت جسمی و روانی زنانی برجای می‌گذارند و این در حالی است كه نقش زنان در خانواده و جامعه بسیار حائز اهمیت است چون اعضای خانواده و همكاران بی‌تردید در امور روزمره به آنها وابسته خواهند بود.

مجله ایندیا اكسپرس در مقاله‌ای در این باره آورده است: مصرف الكل در زنان خطر پوكی استخوان را تشدید می‌كند. همچنین آنها باید مصرف قهوه و نوشابه كولا را كه حاوی كافئین است را كاهش دهند. زنان در دهه 20 سالگی نیاز بیشتری به كلسیم دارند تا استخوانهای آنها به خوبی ساخته شوند و بویژه در این سالها باید فعالیت فیزیكی مناسبی داشته باشند و ورزش را فراموش نكنند. زنان باید سویا را به رژیم غذایی خود بیفزایند چون آنها را در برابر سرطان و بیماری قلبی محافظت می‌كند. بعلاوه از آنجا كه در این گروه سنی ماهیچه‌ها و عضلات فعال‌تر هستند، نیاز بیشتری به مصرف كالری‌ها، پروتئین‌ و ویتامین‌ها وجود خواهد داشت. بعلاوه مصرف مایعات به اندازه متعادل ضروری است.

كارشناسان تاكید دارند كه زنان در این گروه سنی حتما باید انواع مختلفی از میوه‌ها و سبزیجات تازه را به مقدار زیاد مصرف كنند. همچنین بهتر است دفعات وعده‌های غذایی خود را ا فزایش داده اما از حجم غذا در هر وعده بكاهند. آنها نباید به صورت طولانی گرسنه بمانند همچنین باید در طول روز مقادیر زیادی آب بنوشند.

تغذیه مناسب همچنین می‌تواند زیبایی و سلامت موها را تضمین كند. كمبود ویتامین‌های A و B می‌تواند موجب سوء تغذیه در سلولهای پیاز مو شود. ریبوفلاوین، نیاسین و اسید پانتوتنیك توصیه می‌شود. گوشت حاوی انواع ویتامین B است و مخمر هم برای این منظور یك مكمل مفید است. استفاده از این مكمل‌ها سلامت موها را از 20 تا 50 سالگی تضمین می‌كند.

همچنین ویتامین‌ها در حفظ سلامت پوست بسیار موثر هستند. كمبود ویتامین E می‌تواند منجر به بروز مشكلات و ناراحتی‌های قلبی شود اما در عین حال برای حفظ سلامت عروق خونی نیز ضروری است. این ویتامین برای حفظ سلامت موها و پوست و عروق توصیه می‌شود و مصرف 50 تا 400 میلی گرم آن در روز برای جلوگیری از ریزش مو و فقر ویتامین E كافی است.

یكی دیگر از نكات بسیار مهم برای زنان استفاده از مكمل‌های مناسب برای جلوگیری از فقر آهن است. كم خونی یكی از مشكلات شایع بین زنان جوان است و مصرف مكمل‌های حاوی این عنصر مهم با تجویز پزشك متخصص برای پیشگیری از كم خونی و پیامدهای آن ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha