تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشتن پیامک هنگام راه رفتن می تواند خطرناک باشد، زیرا تمام آسیب های سر و گردن را که به دلیل استفاده از تلفن همراه در طی یک دوره ۲۰ ساله اتفاق افتاده است، شامل می شود.

استفاده از تلفن همراه چگونه به سر و گردن آسیب می زند؟

سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشتن پیامک هنگام راه رفتن می تواند خطرناک باشد، زیرا تمام آسیب های سر و گردن را که به دلیل استفاده از تلفن همراه در طی یک دوره ۲۰ ساله اتفاق افتاده است، شامل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، براساس اعلام وزارت حمل و نقل ایالات متحده، حواس پرتی در حین رانندگی منجر به مرگ ۳ هزار و ۱۶۶ نفر در سال ۲۰۱۷ شد.

از این تعداد کشته ها، ۵۹۹ نفر عابر پیاده، دوچرخه سوار و سایرین که در هنگام تصادف پشت فرمان ماشین نبودند را تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، ارسال پیام کوتاه هنگام رانندگی تنها راه استفاده ازتلفن همراه نیست که بتواند موجب حواس پرتی و بروز خطرشود.

ارسال پیام کوتاه هنگام پیاده روی نیز می تواند منجر به بروز حوادث شود و با توجه به اینکه  ۹۶٪ از افراد در ایالات متحده دارای تلفن هوشمند هستند، محققان تخمین می زنند که چه میزان بالایی از صدمات سر و گردن مربوط به استفاده از تلفن همراه است.

گروهی از پزشکان داده های ۲۰ ساله را مورد بررسی قرار دادند و سوابق ویزیت های اورژانس به دلیل آسیب دیدگی سر و گردن را بررسی کردند.

به طور خاص ، آنها به بازدید از بخش های اورژانس بین ژانویه ۱۹۹۸ و دسامبر ۲۰۱۷ برای بررسی “شیوع ، انواع و مکانیسم های صدمات سر و گردن در ارتباط با استفاده از تلفن همراه” پرداختند.

در طی دوره مطالعه، آنها دریافتند که ۲،۵۰۱ نفر از سنین ۱۳ تا ۲۹ سال در اورژانس با صدمات سر و گردن مربوط به استفاده از تلفن همراه مراجعه کردند.

نویسندگان این مطالعه توضیح می دهند که آسیب های مربوط به تلفن همراه به سر و گردن در طی ۲۰ سال اخیر به شدت افزایش یافته است که بسیاری از موارد ناشی از حواس پرتی است.

آنها می افزایند: اگرچه استفاده از بیشتر موارد ساده است، اما برخی از آسیب ها خطر عوارض طولانی مدت را دارند.

محققان امیدوارند که یافته های آنها در راهکارهای بهداشت عمومی برای پیشگیری در مورد استفاده از تلفن همراه، به ویژه در بین جوانان نقش داشته باشد. بسیاری از این صدمات در بین افراد ۱۳ تا ۲۹ سال رخ داده و با فعالیتهای مشترک مانند پیام کوتاه هنگام راه رفتن همراه بوده اند. این یافته ها حاکی از نیاز به آموزش بیمار در مورد پیشگیری از آسیب دیدگی و خطرات ناشی از فعالیت در حین استفاده از این وسایل است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha