سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 286322

گرفتگی پا زمانی ایجاد می‌شود که عضلات آن به شدت منقبض شود و فرد احساس درد شدید می کند.

احساس درد ناگهانی در پا ناشی از چیست؟

سلامت نیوز:گرفتگی پا زمانی ایجاد می‌شود که عضلات آن به شدت منقبض شود و فرد احساس درد شدید می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گرفتگی پا زمانی ایجاد می‌شود که عضلات آن به شدت منقبض شود به طوری که از شدت انقباض درد شدیدی فرد تجربه خواهد کرد. این اتفاق معمولا در عضلات ساق زیر زانو اتفاق می‌افتد، با این حال عضلات کف پا نیز ممکن است به طور ناگهانی دچار انقباض و درد شود. این انقباض و درد از چند ثانیه تا دقایقی ممکن است  ادامه داشته باشد و حتی به مدت 24 ساعت حساس بماند.


معمولا گرفتگی عضلانی زمانی که  در حال استراحت هستید رخ می‌دهد، به خصوص  هنگام خواب شبانه که ممکن است  حتی  موجب بیدار شدن ناگهانی فرد شود.


علت گرفتگی عضلانی همیشه شناخته شده نیست. در بسیاری از موارد گرفتگی عضلات پا در شب بدون هیچ دلیل شناخته شده رخ می‌دهد و معمولا بی ضرر است. به طور کلی، گرفتگی عضلات پا در شب به احتمال زیاد به خستگی عضلانی و مشکلات عصبی مربوط می‌شود. خطر ابتلا به گرفتگی پا در شب با سن افزایش می‌یابد.


زنان باردار نیز با احتمال بالاتری تجربه گرفتگی عضلات پا در شب را دارند. در موقعیت‌های نادر، گرفتگی عضلات پا در شب با یک اختلال زمینه‌ای مانند بیماری عروق محیطی (تنگی عروق سبب کاهش جریان خون به اندام)، دیابت یا تنگی نخاعی همراه است.


عملکردهایی که هنگام گرفتگی عضلانی باید انجام شود

اگر گرفتگی ها خیلی به ندرت و هر از چند گاهی پیش  آید، نیاز به هیچ اقدامی نیست،  ولی چنانچه مرتبا دچار حملات گرفتگی عضلانی می شوید،باید برخی نکات را رعایت کنید. حتما در خوردن داروهای خود با پزشک مشورت کنید. اگر داروهای خاصی را مصرف می کنید ، ورزش های مناسب  انجام دهید تا دچار گرفتگی عضله نشوید.


آخرین تمرین کششی را پیش از رفتن به رختخواب انجام ندهید. حتما   حرکات ورزشی را ۳ بار در شبانه روز انجام دهید.  برخی افراد با بهبود حملات گرفتگی عضلانی، دیگر این تمرینات را رها می‌کنند. برخی افراد حتی پس از ترک تمرینات اعتقاد دارند که تعداد دفعات و شدت حملات گرفتگی عضلانی، نسبت به گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha