سلامت نیوز : التهاب مزمن لثه در نهایت منجر به تشکیل حفره های عفونی بین لثه و دندان ها و کنار رفتن لثه ها شده که می تواند باعث از دست دادن دندان ها شود.
دکتر عبدالرضا جمیلیان متخصص ارتودنسی و عضو ارتودنتیست های اروپا و آمریکا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: التهاب مزمن لثه در نهایت منجر به تشکیل حفره های عفونی بین لثه و دندان ها می شود که به التهاب اطراف دندان معروف است.

وی تصریح کرد: وقتی که حفره های عفونی بین لثه و دندان ها ایجاد شود، لثه ها اتصالات خود را به دندان ها از دست داده که به زیر محل اتصال مینا به دندان کشیده شده که این پدیده باعث از دست دادن بیشتر تکیه گاه استخوانی می شود که شایع ترین علت از دست دادن دندان است.

این متخصص گفت: کنار رفتن لثه ها به طور معمول همراه با درد نیست مگر آنکه عفونت ثانویه بروز کند.

وی خاطر نشان کرد: با رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان و مراقبت از آنها می توان کنار رفتن لثه ها را متوقف کرد و حتی آن را به حالت اولیه برگرداند.

جمیلیان تأکید کرد: در موارد پیشرفته جراحی برای بستن حفره های عفونی ضروری بوده که در این موارد مراجعه به دندانپزشک لازم است.

*با فشار بیشتر از حد، مسواک زده نشود

جمیلیان خاطرنشان کرد: در برخی موارد در اثر مسواک زدن بیش از حد و نادرست مسواک زدن و فشار بیش از اندازه وارد کردن بر دندان ها و لثه ها به هنگام مسواک زدن می تواند باعث سایش دندان ها و آسیب و کنار رفتن لثه ها شود.

وی به عموم افراد توصیه کرد: ضمن رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان ها باید در انتخاب نوع مسواک توجه کرده و پرزهای مسواک در حد مطلوب بوده و زبر نباشد و از مسواک زدن بیش از حد دندان ها و فشار زیاد مسواک بر روی دندان ها و لثه ها جلوگیری کرده و تا هنگامی که دندان ها پاکیزه می شود مسواک زده شود و از حساسیت زیاد پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha