سلامت نیوز : تحقیقات نشان داده كه اختلال افتادگی دریچه قلب همراه نشانه هایی نظیر تپش شدید قلب و درد درقفسه سینه، در سنین جوانی بیشتر رخ می‌دهد.
احمد حسنتاش، فوق تخصص قلب درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افتادگی دریچه میترال قلب بیماری شناخته شده ای است كه بیشتر در زنان مشاهده می‌شود و همانطور كه می‌دانیم دریچه میترال دارای دو قسمت بوده كه باز و بسته می‌شوند و به هر كدام از این قسمت هاف كت می‌گویند كه شامل كت جلویی و كت پشتی است، در این اختلال كت جلویی یا قدامی معمولأ طولانی تر بوده كه به این حالت پرولاپس دریچه قلب یا افتادگی دریچه قلب گفته می‌شود، این اختلال از نظر كلینیكی از اهمیت خاص برخوردار نبوده و جای نگرانی ندارد.
وی گفت: از نشانه های این اختلال می‌توان به درد در قفسه سینه به خصوص درحالتی كه شخص دارای استرس وفعالیت است و همچنین تپش غیرطبیعی ضربان قلب كه معمولا بیماران از این تپش شكایت بیشتی دارند، اشاره كرد.
حسنتاش افزود: این اختلال در سنین جوانی و در زنان شایع تر بوده وهنوز علت مشخصی برای آن یافت نشده است.
وی در خصوص درمان این اختلال بیان كرد: افتادگی دریچه میترال قلب درمان خاصی ندارد ولی اگر همراه بیماری های قلبی باشد اقدام به درمان می كنیم.

وی در ادامه بیان كرد: برای بررسی از روند این اختلال بهتر است هر چند سال مبتلایان، اكوی قلب انجام داده تا از بروز نارسایی قلبی جلوگیری به عمل آید.
وی خاطر نشان كرد: از جمله مواردی كه ممكن است دریچه قلب را دچار عفونت كند عبارتند از، قرار گرفتن آیودی در رحم زنان و تغییرات دیگر كه در این صورت افراد باید از چند سال قبل تا 12 ساعت بعد از انجام تغییرات، انتی بیوتیك مصرف كنند تا از ورود میكروب به داخل خوب جلوگیری نمایند تا دریچه قلب عفونی نشود.
وی اذعان كرد: مصرف سیگار در روند این بیماری نقش ندارد ولی این موضوع دلیلی بر مصرف سیگار نمی‌شود.
افراد مبتلا به این اختلال مستعد سكته قلبی نیستند ولی معمولا در بیان حالات خود اظهار تنگی در قفسه سینه و سكته قلبی را نیز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha