سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 286346

نتایج یك بررسی كه به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهد افرادی كه سیگار الكترونیكی مصرف می‌كنند دو برابر بیش از افرادی كه هرگز از سیگارهای الكترونیكی استفاده نكرده‌اند، احتمال دارد به افسردگی بالینی دچار شوند. همچنین این ارتباط در میان افراد جوان‌تر بیشتر دیده می‌شود.

ارتباط سیگار الكترونیكی با افسردگی

سلامت نیوز:نتایج یك بررسی كه به تازگی انجام گرفته نشان می‌دهد افرادی كه سیگار الكترونیكی مصرف می‌كنند دو برابر بیش از افرادی كه هرگز از سیگارهای الكترونیكی استفاده نكرده‌اند، احتمال دارد به افسردگی بالینی دچار شوند. همچنین این ارتباط در میان افراد جوان‌تر بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سیگارهای الكترونیكی به گونه‌ای طراحی شده‌اند كه مصرف‌كننده از طریق گرما نیكوتین و اسانس موجود در آن را دریافت می‌كند.  سیگارهای الكترونیكی برخلاف سیگارهای معمولی بخار تولید می‌كند.

بسیاری از این افراد بر این باورند كه بخار تولید شده حاوی آب است اما در حقیقت، بخار تولید شده حاوی مقادیری ماده شیمیایی سمی است كه با خطر بروز بیماری‌های قلبی، ریوی و سرطان مرتبط است.  به گزارش مدیكال نیوز تودی، متخصصان آمریكایی دریافته‌اند در ۳۴ درصد مصرف‌كنندگان فعلی سیگارهای الكترونیكی، سابقه افسردگی بالینی وجود داشته‌ و این رقم در افرادی كه هرگز استعمال سیگار الكترونیكی نداشته‌اند ۱۵ درصد بوده‌ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha