چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 28636
 سلامت نیوز : یك جنین شناس گفت: ازدواج دیرهنگام و عدم تمایل به بارداری در سال های اول ازدواج مشكلات ناباروری را افزایش می دهد.


فرهنگ عابد جنین شناس در حاشیه همایش جامع مدرن پزشكان عمومی گفت: پزشكان عمومی باید توجه كنند، كه اگر زنان بالای 35 سال با مشكل ناباروری مراجعه می كنند حتی در صورت مشكلات كم برای درمان مناسب به مراكز درمانی ناباروری ارجاع داده شوند.

وی تصریح كرد: در صورتی كه برای آنها داروی ساده ای تجویز و یا درمان ساده ای مانند IUI انجام شود بهتر است توسط مراكز ناباروری صورت گیرد.

عابد اظهار داشت: 35 تا 40 سالگی آخرین فرصت های باروری است كه با گذشت هر سیكل قاعدگی یكی از شانس های باروری بیمار از بین می رود.

وی یادآور می شود: بیماران بالای 40 سال حتی در صورت انجام روش های پیشرفته درمان ناباروری شانس باروری آنها نسبت به بیماران جوانتر كاهش چشمگیری خواهد داشت.

این جنین شناس ادامه داد: هم اكنون مشكلی كه از نظر پزشكی با آن مواجه هستیم افزایش سن ازدواج دختران و پسران ایرانی است كه علاوه بر اقدام دیر جهت ازدواج به علت مواجه شدن با مشكلات اقتصادی در سال های اخیر تمایلی برای بارداری در سال های اول ازدواج ندارند كه باعث می شود دوره طلایی باروری، (20 تا 35 سالگی) را به اتمام رسانده و شانس باروری طبیعی كاهش یابد و مشكلات بسیاری را در آینده ایجاد كند.

وی ادامه داد: مراجعین به مراكز ناباروری در سال های اخیر افزایش داشته كه یكی از دلایل آن افزایش میزان موفقیت و امید به درمان بیماران بوده است.

عابد تصریح كرد: یكی از مشكلات بیماران هزینه های بالای درمان های پیشرفته ناباروری است كه خوشبختانه یكی از موسسات بیمه طرح جدیدی برای بیمه درمان ناباروری راه اندازی كرده كه امیدواریم با حمایت مناسب دولت این اقدام كمك موثری برای بیماران ناباروری باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha