رییس گروه اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بهره‌مندی بیماران از خدمات تخصصی تغذیه و رژیم درمانی به واسطه اهمیت این مراقبت در تحقق نتایج درمان بسیار مورد تاکید این دوره از اعتباربخشی قرار دارد.

اهمیت استفاده از نیروهای واجد صلاحیت حرفه‌ای در بیمارستان‌ها

سلامت نیوز:رییس گروه اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: بهره‌مندی بیماران از خدمات تخصصی تغذیه و رژیم درمانی به واسطه اهمیت این مراقبت در تحقق نتایج درمان بسیار مورد تاکید این دوره از اعتباربخشی قرار دارد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهندس نادر عسگری، ضمن تاکید بر تمرکز دوره چهارم اعتباربخشی بیمارستان ها بر ایمنی بیمار و مدیریت بهینه منابع، اظهار کرد: ارزیابی‌های اعتباربخشی صرفا در دامنه خدمات پزشکی و پرستاری صورت نمی‌گیرد، بلکه نظام اعتباربخشی مدلی فراگیر بوده و شامل تمامی خدمات تخصصی مورد نیاز بیماران است.


وی افزود: بهره‌مندی بیماران از خدمات تخصصی تغذیه و رژیم درمانی به واسطه اهمیت این مراقبت در تحقق نتایج درمان بسیار مورد تاکید این دوره از اعتبار بخشی قرار دارد؛ همچنین، درخصوص سلامت محیط کار و صیانت از سلامت کارکنان با استفاده از نیروهای متخصص و دانش آموخته بهداشت حرفه ای، باید بیمارستان اقدامات لازم را مبذول داشته و هرگونه به کارگیری غیر تخصصی در مشاغل مؤثر در سلامت بیماران پذیرفته نیست.


بیمارستان‌ها توجه ویژه‌ای به امر مددکاری اجتماعی داشته باشند 
مهندس عسگری با تاکید بر جایگاه مهم و ارزشمند مددکاری اجتماعی در بیمارستان‌ها، تصریح کرد: در این دوره از اعتباربخشی نقش پررنگ‌تری  برای این گروه تخصصی تأثیرگذار بر مدیریت عوامل اجتماعی بر سلامت قایل شده‌ایم، لذا توصیه می‌کنم، بیمارستان‌ها توجه ویژه‌ای به امر مددکاری اجتماعی داشته باشند.


بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: موضوع استفاده از ظرفیت داخلی و نیروهای شاغل در بیمارستان هرگز به معنی به کارگیری غیرمجاز و استفاده از افراد فاقد صلاحیت حرفه ای و علمی نیست، بلکه موضوع استفاده بهینه از نیروهای متخصص در گروه های تخصصی توانبخشی، داروسازی بالینی، بیمارستانی، مددکاری اجتماعی، تغذیه، بهداشت حرفه ای، گروه های پاراکلینیک و سایر حرفه های تخصصی شاغل در بیمارستان‌ها است.  


رییس گروه اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت، تاریخ آغاز ارزیابی‌ها را ۱۴ دی ماه اعلام کرد و افزود: آنچه ضامن موفقیت بیمارستان‌ها دراین دوره است، توجه به مفاهیم مدیریت بهینه منابع، بیمار محوری، اخلاق بالینی و در نهایت مراقبت و درمان ایمن، به موقع و اثر بخش است و بیشترین وزن برای سنجه‌ها مرتبط با مدیریت راهبردی و ارتباط با بیماران و مدیریت ایمنی است که هزینه‌ای را هم متوجه بیمارستان نمی‌کند. اما نیازمند رهبری و مدیریت اثربخش است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha