باوجود اینکه خبر می رسد بخش خصوصی از افزایش 7 درصدی تعرفه های درمانی، ناراضی است، اما وزیر بهداشت می گوید بخش خصوصی مشکلی با افزایش 7 درصدی ندارد.

وزیر بهداشت: بخش خصوصی به افزایش 7 درصدی تعرفه راضی است
 سلامت نیوز : باوجود اینکه خبر می رسد بخش خصوصی از افزایش 7 درصدی تعرفه های درمانی، ناراضی است، اما وزیر بهداشت می گوید بخش خصوصی مشکلی با افزایش 7 درصدی ندارد.
به گفته مرضیه وحید دستجردی، این میزان رشد تعرفه‌ها نظر بخش خصوصی را تامین می کند. او در حاشیه مراسم روز جهانی بدون دخانیات در جمع خبرنگاران گفت: "دولت پذیرفت که در سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه و تکلیف قانونی به منظور کاهش پرداخت از جیب مردم، تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته کمتر افزایش یابد اما فاصله این تعرفه مصوب تا مقدار مورد نیاز وزارت بهداشت و بیمارستانها را از طریق پرداخت اعتباراتی کمک کند."

وزیر بهداشت درباره میزان رشد تعرفه‌ های بخش خصوصی نیز گفت: سیاست وزارت بهداشت و دولت آن است که تعرفه‌های بخش خصوصی و دولت در طول زمان به یکدیگر نزدیک شوند. این در حالیست که طی سالهای گذشته تعرفه ‌های درمان بخش دولتی پایین نگه داشته شده بود. بر این اساس 7 درصد رشد در تعرفه ‌ها برای بخش خصوصی در نظر گرفته شد. این میزان رشد کلی است و توزیع آن در بخشهای مختلف، متفاوت خواهد بود. بخش هتلینگ درمان خصوصی با توجه به قانون هدفمند یارانه‌ها نیاز به افزایش داشت که به این موضوع توجه شده است.

پیش از این خبرآنلاین در گزارشی، نظرات بخش خصوصی برای افزایش 7 درصدی تعرفه های درمانی را جویا شده بود که عمده آنها می گفتند این میزان افزایش، نامناسب است و باعث بیشتر شدن زیرمیزی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha