چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 28642
 سلامت نیوز : عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه ایران گفت: با هدفمندی یارانه‌‌ها و گران شدن نان، دیگر نان كپك‌زده و دورریز وجود ندارد كه برای تغذیه گاوها استفاده شود.

به گزارش فارس ، هدایت حسینی امروز در نشست خبری روز جهانی شیر كه در انستیتو تحقیقات تغذیه ایران برگزار شد، اظهار داشت: آمار بیماری‌هایی مانند سل، حصبه و تب مالت با توجه به رشد بهداشت بسیار كاهش یافته پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه هنوز هم اطلاعات متخصصان به طور كامل برای شناخت شیر برای مردم بازگو نشده است، گفت: اطلاع‌رسانی به مردم در ارتقای فرهنگ تغذیه‌ای كشور از اهمیت زیادی برخوردار است. اثر شیر بر سلامت جامعه، ایمنی شیر و بهداشت شیر از مهمترین مباحث مربوط به این حوزه است.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه ایران اضافه كرد: متخصصان در دامداری‌ها، تغذیه دام را كنترل می‌كنند و انتقال آلودگی از این طریق را تأیید نمی‌كنند البته نان خشك در دامداری‌هایی استفاده می‌شود كه در زمینه تولید گوشت فعالیت می‌كنند و از نان خشك برای تغذیه گاوهای شیرده استفاده نمی‌شود.

حسینی افزود: تغذیه گاوها در گاوداری‌های صنعتی و روستایی از اهمیت زیادی برخوردار است. در یك گاوداری صنعتی گاو شیرده بسیار با ارزش است البته‌ با گران شدن نان و یارانه‌ای شدن آن خوراك دام‌ها تغییر یافته است و دیگر نان كپك زده و دورریز وجود ندارد كه برای تغذیه گاوها استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha