پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 286459

قصد نداریم از همان ابتدا با جواب خیر به شما شوک وارد کنیم و شما را از انجام این کار منصرف کنیم. بلکه قصد داریم به شما بگوییم اگر میکروپیگمنتیشن ابرو زیر نظر متخصص، با مهارت و دقت انجام نشود قطعا همراه با ضرر خواهد بود. انجام این کار و در نهایت رنگی که زیر پوست شماست، پماد ها و بی حسی هایی که در حین انجام آن استفاده می شود در صورت رعایت اصول باعث عوارض و صدمه به پوست و بیماری نمی شود. و یا حتی موجب ریزش موی ابرو نیست حتی در مواردی نتیجه برعکس هم داشته است.

اگر قصد انجام میکروپیگمنتیشن دارید بخوانید

سلامت نیوز-*دکتر پرستو خسروانیقصد نداریم از همان ابتدا با جواب خیر به شما شوک وارد کنیم و شما را از انجام این کار منصرف کنیم. بلکه قصد داریم به شما بگوییم اگر میکروپیگمنتیشن ابرو زیر نظر متخصص، با مهارت و دقت انجام نشود قطعا همراه با ضرر خواهد بود. انجام این کار و در نهایت رنگی که زیر پوست شماست، پماد ها و بی حسی هایی که در حین انجام آن استفاده می شود در صورت رعایت اصول باعث عوارض و صدمه به پوست و بیماری نمی شود. و یا حتی موجب ریزش موی ابرو نیست حتی در مواردی نتیجه برعکس هم داشته است.

همانطور که خودتان هم میدانید زیبا شدن به این شیوه خالی از درد و نگرانی نیست. پوست یکی از حساس ترین عضوهای بدن است که به صورت عادی هم مراقبت های خاص خود را می طلبد و اگر قصد انجام میکروپیگمنتیشن را دارید، باید توصیه پزشکان را جدی بگیرید:


دستگاهها، رنگ ها و ملزومات مصرفی مورد استفاده باید براساس اصول پزشکی تهیه و تولید شده باشند، در غیر این صورت استفاده از وسایل غیراستاندارد می تواند عوارض جبران ناپذیری برای آرایشگر و مشتری به همراه داشته باشد.

پیگمنتر باید دوره های آموزشی میکروپیگمنتیشن، تکنیک های انجام کار، اصول زیبایی شناختی و طراحی چهره را گذرانده باشد؛ در غیر این صورت به دلیل دائمی بودن آرایش ممکن است خواست مشتری تامین نشود و باعث ایجاد بحران های روحی و روانی در فرد شود.

میکروپیگمنتیشن چه فرقی با تاتو دارد؟
میکروپیگمنتیشن روشی تقریبا مشابه تاتو به شکل سنتی دارد، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند دانه های مو و در جهت رویش موهای ابرو روی پوست می نشیند و تفاوت آن با تاتوهای قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می کند.


در گذشته فردی که تاتو انجام می داد ممکن بود تا مدت ها از فعالیت های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است.


در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج های یکبار مصرف و رنگهای تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن های این دستگاه، درد حاصل از این کار به شدت کاهش یافته است و می توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

کجا برویم؟
برای انجام میکروپیگمنتیشن باید به مراکز آرایشی مجاز که هم دوره های آموزشی لازم را گذرانده اند و هم دستگاه های پیشرفته دارند، مراجعه کنید. احتمالا پیامک این مراکز یا آگهی آن ها را در صفحات اینترنت و جاهای دیگر مشاهده کرده اید.
فقط به خاطر داشته باشید که میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید و برای زیباتر شدن تن به هر کاری ندهید. حتما از پیگمنتر خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاهی که استفاده می کند و گواهی وزارت بهداشت او مطمئن شوید.

 

* متخصص پوست ، مو و زیبایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha