چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 28648
 سلامت نیوز :عضو هیئت علمی دانشگاه كشاورزی با توصیه به مصرف شیر پرچرب برای افراد تا 17 سالگی گفت: سرانه مصرف شیر در كشورهای اروپایی 250 تا 300 لیتر و 3 برابر كشور ما با حدود 100 تا 110 لیتر است.

به گزارش فارس ، عزیزالله كمال زاده در نشست خبری روز جهانی شیر كه امروز در انستیتو تحقیقات تغذیه برگزار شد، اظهار داشت: لازم است برای كودكان از شیر با درصد چربی 2،5 و 3،5 درصد استفاده شود.

وی گفت: كودكان تا 17 سالگی می‌توانند از شیر 2،5 و 3،5 درصد استفاده كنند چرا كه در سن رشد قدی قرار دارند، بعد از 17 سالگی به دلیل رشد عرضی و كم شدن فعالیت‌های بدنی استفاده از شیر كم‌چرب توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: زنان از شیر كم چرب استفاده كنند به دلیل اینكه مواد مغذی آن به انرژی تبدیل شده و چربی آن در بدن ذخیره نمی‌شود.

كمال زاده اظهار داشت: امروز در دنیا بیش از اینكه بحث كیفیت مطرح باشد، ایمنی شیر مهم است و بیش از 60 درصد مصرف سرانه شیر در كشورهای اروپایی، شیر مدت‌دار یا فرا دماست. شیرها به لحاظ بار میكروبی در هر میلی‌متر به انواع ممتاز، درجه یك و درجه دو تقسیم می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه كشاورزی بیان كرد: شیر‌های مدت‌دار طعم و مزه مناسبی دارد و چربی آن كاملاً یكنواخت است. سرانه مصرف شیر در كشورهای اروپایی 250 تا 300 لیتر و در كشور ما 100 تا 110 لیتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha