انجام معاینه فنی خودروها در جهت کاهش آلودگی هوای تهران بسیار ضروری است و شورای شهر تلاش می کند در دوره جدید این امر را نهادینه کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر معصومه ابتکار عضو شورای سوم شهر تهران در بازدید از ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران، بر حمایت شورای شهر از اجرای معاینه فنی خودروها تاکید کرد.

وی گفت: انجام معاینه فنی و سختگیری در این زمینه در کاهش آلودگی هوای پایتخت بسیار ضروری است. بنابراین شورای شهر تهران تلاش می کند در دوره جدید این امر را نهادینه کرده و مشکلات موجود در این زمینه را مرتفع کند.

ابتکار افزود: راهنمایی و رانندگی باید در این زمینه سخت گیری بیشتری اعمال کرده و حداقل برای ورود به محدوده زوج و فرد علاوه بر پلاک خودروها ، برچسب معاینه فنی را نیز کنترل کند و یا اینکه فعلا تا مدتی به جای اعمال طرح زوج و فرد بر اساس شماره پلاک، ورود به محدوده را منوط به داشتن برچسب معاینه فنی کند زیرا این امر علاوه بر کاهش ترافیک موجب کاهش آلودگی هوا نیز می شود.

همچنین در ادامه مهندس محمدهادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست نیز با اشاره به اینکه حدود 80 درصد خدماتی که مدیریت شهری ارایه می دهد جنبه زیست محیطی دارد، گفت: در 7 منطقه تهران نظام مدیریت زیست محیطی ISO14001 مستقر است که مابقی مناطق و سازمانها و ارگانهای  زیرمجموعه شهرداری تا پایان سال این نظام را دریافت می کنند.

وی، الحاق تهران به پروتکل محیط زیست شهری را مهم ترین اقدام شهرداری تهران برای استقرار نظام محیط زیست در شهر عنوان کرد و افزود: در بخش معاینه فنی برخی از ایام سال بین 30 تا 70 درصد ظرفیت مراکز خالی است که این امر به هیچ وجه نمی تواند توجیه اقتصادی و زیست محیطی داشته و باید طی برنامه ای از این ظرفیت های خالی استفاده کنیم.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: امیدواریم هرچه سریعتر در کنار ظرفیت سازی و فرهنگسازی در این زمینه با متخلفان نیز برخورد قاطع قانونی  صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود 6 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و یک مرکز خودروهای سنگین در تهران، افزود: تا پیش از پایان 6 ماهه نخست سال جاری، مرکز جدید معاینه فنی شهید چمران نیز به این ظرفیت افزوده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha