چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 28655

باكتری كشنده ناشی از خیارهای آلوده با درگذشت یك زن سوئدی كه به آلمان سفر كرده بود پانزدهمین قربانی خود و نخستین قربانی خود در خارج از آلمان را گرفت.

 سلامت نیوز : باكتری كشنده ناشی از خیارهای آلوده با درگذشت یك زن سوئدی كه به آلمان سفر كرده بود پانزدهمین قربانی خود و نخستین قربانی خود در خارج از آلمان را گرفت.

به گزارش فارس، یكی از گسترده‌ترین موارد شیوع باكتری ای كولا رخ داده كه باعث بیمار شدن بیش از هزار نفر دیگر نیز در اسپانیا، سوئد، بریتانیا، دانمارك، فرانسه و هلند شده است.

این موضوع همچنین باعث ایجاد تنش‌های دیپلماتیك بین آلمان و كشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و روسیه شده است. منبع این باكتری هنوز معلوم نیست و بیشتر موارد مرگ در شمال آلمان بوده است.

روسیه واردات سبزی از آلمان و اسپانیا را ممنوع كرده و اعلام كرده ممكن است این ممنوعیت را به همه كشورهای عضو اتحادیه اروپا گسترش دهد.

مقام‌های آلمانی به مصرف كنندگان هشدار داده‌اند از خوردن خیار، كاهو و گوجه فرنگی خودداری كنند.

به نوشته رویترز اسپانیا اعلام كرده كه هیچ دلیل مبنی بر اینكه خیارهای این كشور باعث شروع آلودگی بوده‌اند وجود ندارد و رسانه‌های این كشور اعلام كرده‌اند كه تا كنون كشورهای آلمانی، دانمارك، جمهوری چك، لوكزامبروگ، مجارستان، سوئد، بلژیك و روسیه واردات خیار اسپانیا را ممنوع كرده‌اند.

در همین حال مقام‌های فرانسوی هم خواستار شفافیت بیشتر مقام‌های اسپانیایی و آلمانی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha