سلامت نیوز :  یك كارشناس تغذیه گفت: برخی تولیدكنندگان مواد غذایی برای مقابله با افزایش قیمت تمام شده بدون تغییر در اطلاعات برچسب و پروانه ساخت، مواد اولیه خود را تغییر داده‌اند و متأسفانه این مسئله از چشم ناظران بهداشتی هم دور مانده است.

ناهید سخی‌پور در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: یكی از اصول اخلاقی تولیدكنندگان مواد غذایی اصل صداقت و شفافیت با مشتری است اما متأسفانه چندی است برخی از شركت‌های تولید‌كننده مواد غذایی از جمله سس‌ها به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه روغن، اقدام به كاهش و تغییر مواد اولیه كرده‌اند و ظاهراً این مسئله چشم ناظران بهداشتی هم دور مانده است.

وی گفت: در این اقدام میزان روغن مایونز كه یكی از مولفه‌های اصلی قیمت تمام شده محصول است در برخی از این محصولات بدون اطلاع به سازمان‌های نظارتی و مصرف كننده نهایی به میزان قابل توجهی كاهش یافته است، این مطلب از طعم تغییر یافته این سس‌ها قابل حس است.

سخی پور ادامه داد: در این تغییر، شركت‌های تولیدكننده بدون تغییر برچسب و اطلاعات روی بسته‌بندی و با حفظ همان اطلاعات ارزش غذایی و از همه عجیب‌تر با همان پروانه ساخت محصول را روانه بازار كردند.

وی گفت: هر چند این تغییر خلاقانه تولیدكنندگان راه حلی برای مقابله با افزایش قیمت تمام شده بالاتر محصول در چند ماه گذشته است، اما عدم صداقت با مصرف كننده، سوء استفاده از اعتماد وی و عدم توجه به ضوابط و قوانین نظارتی در كشور جای تعجب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha