یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 286585

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 60 درصد اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز شهرداری تهران در سن فرسودگی هستند.

جریمه 3 میلیون خودرو فاقد معاینه فنی

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: 60 درصد اتوبوس‌های گازوئیل‌سوز شهرداری تهران در سن فرسودگی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سردار سید کمال هادیان‌فر در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی در جمع خبرنگاران در خصوص عملکرد پلیس راهور در بحث آلودگی هوا اظهار داشت: در خصوص آلودگی هوا گزارش کاملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رئیس قوه قضائیه، دادستان کل کشور،‌ رئیس سازمان بازرسی و سایر مسئولان ارائه کرده و در آن گزارش به ماده 8 هوای پاک تاکید کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در ماده 8 هوای پاک 10 تعهد مخصوص دولت محترم است که بخشی از آن در دست اقدام است و بخشی دیگر ان‌شاءالله اجرا خواهد شد.

وی با اعمال جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی پرداخت گفت: طبق قانون خودروهای فاقد قانون روزانه 50 هزار تومان جریمه می‌شود که در تهران در 8 ماهه اخیر، 3 میلیون و 200 هزار وسیله جریمه شده‌اند که برای 88 هزار خودرو تکرار جریمه صورت گرفته است.

سردار هادیان‌فر به جانفشانی ماموران پلیس راهور اشاره و بیان داشت: علی رغم آلودگی شدید هوا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای مدیریت و تسهیل در تردد در معابر حضور دارند و متاسفانه با توجه به شدت آلودگی چندین نفر از پرسنل ما به بیمارستان منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: پلیس راهور از تردد کامیون‌های سنگین در روزهای آلوده ممانعت می‌کند؛ در این خصوص ماده 18 و جریمه نیز اعمال می‌شود و در صورت نیاز توقیف هم در دستورکار است.

وی به موضوع اتوبوس‌های شهرداری تهران که گازوئیل‌سوز هستند پرداخت و گفت: 60 درصد این اتوبوس‌ها در سن فرسودگی است و باید شهرداری نوسازی آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستور کار قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha