یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 286590

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ ساعت کار اداری در هفته با افزایش ۷۰ درصدی احتمال ابتلا به فشار خون، سلامت افراد را تهدید می‌کند.

وقتی کار اداری قاتل جانتان است

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ ساعت کار اداری در هفته با افزایش ۷۰ درصدی احتمال ابتلا به فشار خون، سلامت افراد را تهدید می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دانشمندان دانشگاه لاوال در کبک کانادا در یک مطالعه پنج ساله وضعیت سلامت سه هزار و ۵۰۰ کارمند اداری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج این بررسی‌ها نشان داد کار بیش از ۴۰ ساعت در هفته خطر بروز فشار خون بالا را در بین این افراد تا دو سوم افزایش می‌دهد.



به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی میل»به استناد نتایج این مطالعه، کارمندانی که ۴۰ ساعت در هفته کار می کردند ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که به ۳۵ ساعت یا کمتر کار اکتفا می‌کردند، در معرض ابتلا به فشار خون قرار داشتند. این درحالی است که این خطر برای افرادی که بیش از ۴۹ ساعت از هفته را در اداره به سر می‌بردند، به ۷۰ درصد می‌رسید.


به گفته کارشناسان، استرس، خواب ناکافی و کم‌تحرکی که فشار اضافی به بدن تحمیل می‌کند، عوامل پشت پرده افزایش فشار خون در بین کارمندان هستند. 
افرادی که فشار خون بالایی دارند بیش از سایرین در معرض سکته مغزی، حمله قلبی یا ابتلا به بیماری کلیوی قرار دارند. 
جزئیات این مطالعه در مجله Hypertension منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha