چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 28663
 سلامت نیوز :متخصصان علوم پزشكی در لندن تاكید كردند طب سوزنی می‌تواند برای افرادی كه به بیماریهای مرموز مبتلا هستند، سودمند باشد.

به گزارش  ایسنا، این روش درمانی سنتی و بسیار كاربردی می‌تواند برای بیمارانی كه علائم آنها به لحاظ پزشكی قابل توجیه نیست، مزایای بسیاری داشته باشد و در كنترل این علائم به بیماران كمك كند.

بنابراین گزارش، كارشناسان بهداشت عمومی در انگلیس معتقدند از هر 5 بیماری در این كشور كه دارای علائم بیمارگونه هستند یك نفر به مشكلاتی دچار می‌شود كه از لحاظ دانش پزشكی قابل توجیه نیست و هزینه درمان علائم این نوع بیماران تقریبا دو برابر بیشتر از بیمارانی است كه بیماری آنها تشخیص داده می‌شود.

یك گروه از متخصصان و كارشناسان انستیتو مطالعات خدمات بهداشتی، دانشكده پزشكی پنسیلوانیا و دانشگاه اگزتر با همكاری یكدیگر یك سری آزمایشات بالینی را روی افرادی انجام دادند كه آنها را به طور تصادفی انتخاب كرده بودند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، دكتر شارلوت پاترسون كه مدیریت این گروه را عهده‌دار بوده تاكید كرد: انجام طب سوزنی روی این بیماران نه تنها هزینه‌های درمانی را تا حد زیادی كاهش می‌دهد بلكه در بهبود كیفیت زندگی آنها نیز بسیار موثر است و علائم بیمار گونه اما ناشناخته آنها را تا حد زیادی كاهش می‌دهد.

این بررسی‌ها به طور مفصل در مجله انگلیسی «طب عمومی» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha