دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 286645

کاشت ریش و سبیل و همچنین کاشت مو دارای عوارضی است، تاکنون در مورد کاشت مو زیاد صحبت شده است، اما در رابطه با کاشت ریش و سبیل و عوارض آن کمتر بحث شده که در اینجا به آن می پردازیم.

آیا کاشت ریش و سبیل عوارض دارد؟

سلامت نیوز: کاشت ریش و سبیل و همچنین کاشت مو دارای عوارضی است، تاکنون در مورد کاشت مو زیاد صحبت شده است، اما در رابطه با کاشت ریش و سبیل و عوارض آن کمتر بحث شده که در اینجا به آن می پردازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، یکی از مهم ترین سوالاتی که مردان در مورد کاشت ریش و سیبیل می پرسند در رابطه با عوارض جانبی این فرایند می باشد. به هرحال امروزه جراحی مربوط به کاشت ریش و سبیل پیشرفت بیشتری داشته و با عوارض جانبی همراه نیست.

کاشت کامل ریش و سبیل که طبیعی نیز به نظر می رسد، کمتر از 10 ساعت طول می کشد و در برخی افراد باعث عوارض بسیار کمی می شود و در برخی دیگر هیچ گونه عوارضی ندارد.

قبل از جراحی بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و از راهنمایی های وی استفاده کنید. به هرحال هر جراحی نیازمند یک دوره بهبود می باشد اما بسیاری از مردان از بهبود سریع پس از جراحی تعجب می کنند.

عوارض کاشت ریش و سبیل

اگر بیماران به راهنمایی های ارائه شده توسط پزشک دقت کنند، عوارض جانبی به حداقل خود می رسند. پیوند ریش و سبیل یک فرایند جراحی است، بنابراین با حساسیت، قرمزی و کمی التهاب در محل جراحی همراه است که این مشکلات پس از گذشت مدت زمانی کوتاه برطرف می شوند.

یکی دیگر از عوارض که کمی باعث نگرانی می شود، اما بخشی طبیعی از روند جراحی است، ریختن مو می باشد. پس از جراحی و پیوند ریش و سبیل، ریختن مجدد موی صورت باعث ناامیدی و ناراحتی فرد می شود، اما این مسئله در بسیاری از بیماران رخ می دهد و یکی از عوارض موقتی است و موی ریخته شده مجددا رشد خواهد کرد.

عوارض غیر منتظره

اگر عوارض یا واکنش های فیزیکی دیگری مشاهده کردید که باعث نگرانی شما شدند، به پزشک مراجعه کنید. به هرحال این عوارض واکنش هایی به فرایند جراحی می باشند. افرادی که دچار استفراغ یا خستگی شدید می شوند، بلافاصله باید به پزشک یا جراح خود مراجعه کنند. چنین عوارضی معمولا انتظار نمی رود.

به هرحال پیوند موی صورت برای برخی مردان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود و ظاهری مرتب به آنها می بخشد و تحسین دیگران را نیز برمی انگیزد.


بهبود جراحی پیوند ریش و سبیل چقدر طول می کشد؟

این جراحی اساسا بدون درد است. برای 5 روز اول پس از جراحی لازم است منطقه جراحی شده کاملا خشک بماند. روز دوم پس از جراحی می توانید فعالیت های سبک خود را از سر بگیرید. موهای پیوندی پس از حدود 2 هفته می ریزند و سپس مجددا و برای همیشه شروع به رشد می کنند. موی کاشته شده بر روی صورت می تواند جای زخم یا برخی ضربات را بر روی صورت پنهان کند. پس از رویش می توانید ریش های رشد کرده را اصلاح کرده و به آنها مدل بدهید.

موی پیوندی معمولا از پشت سر گرفته می شود زیرا این مو مشابه موهای ریش و سبیل می باشد. پس ااز بی حس کردن هر دو قسمت، صورت و پشت سر، پزشک از پوست سر گرافت هایی می گیرد و آنها را در بخش ریش بر روی صورت می کارد. این کار با دقت خیلی بالایی انجام می شود، زیرا پزشک مو را در جهتی مناسب برای رشد می کارد و در عین حال به زیبایی کار نیز اهمیت می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha