روانشناسان آمریكایی می‌گویند دانش‌آموزانی كه در طول شب كمتر از 10 تا 11 ساعت می‌خوابند، بیشتر دچار رفتارهای تهاجمی و پرخاشگری می‌شوند.

 سلامت نیوز : روانشناسان آمریكایی می‌گویند دانش‌آموزانی كه در طول شب كمتر از 10 تا 11 ساعت می‌خوابند، بیشتر دچار رفتارهای تهاجمی و پرخاشگری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دكتر لوئیس اوبرین، استادیار مركز اختلالات خواب در دانشگاه میشیگان و دستیاران وی روی گروهی از كودكان مدرسه ابتدایی مطالعه كردند كه مشكلاتی مثل رفتارهای تهاجمی و سركشی از خود بروز می‌دادند. در این بررسی‌ها كه در مجله «طب خواب» به چاپ رسیده معلوم شد كه در بین این دانش‌آموزان خطر بروز علائمی مثل اختلال تنفسی خواب به ویژه خواب‌آلودگی در طول روز دو برابر بیشتر از سایر همسالانشان است.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر اوبرین در این ‌باره تصریح كرد: این مطالعه نشان می‌دهد كه خواب ناكافی و نامناسب به هر دلیلی كه اتفاق بیفتد، نقش مهمی در افزایش رفتارهای تهاجمی در كودكان دارد.

وی افزود: در حالی كه همواره بر اهمیت تغذیه مناسب و ورزش برای این كودكان توصیه می‌شود اما این مطالعه تاكید می‌كند كه خواب كافی و خوب نیز یك فاكتور حیاتی و ضروری برای بهبود كیفیت زندگی است و برای كودكان واقعا ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha