در این دیدار که عصر پنجشنبه در دفتر وزیر بهداشت صورت گرفت ویکتور ریباک سفیربلاروس با ارائه گزارشی از روند رو به گسترش روابط دو کشور از دکتر وحید دستجردی درخواست کرد بند 6 قرارداد تفاهمنامه دو کشور که در اکتبر سال گذشته در دهمین اجلاس کمیسیون مشترک در زمینه همکاری های اقتصادی در تهران به تصویب معاونان روسای جمهور دو کشور رسیده بود، اجرایی شود.
وی در این خصوص گفت: طبق این بند دو طرف باید کمیته مشترکی تشکیل دهند که طرف بلاروس اعضای این کمیته را در سطح معاون وزیر بهداشت و درمان بلاروس معرفی کرده و منتظریم تا شما هم اعضای این کمیته را برای شروع کارها و انجام ادامه مذاکرات مشخص کنید.
ریباک گسترش همکاری دو کشور با حمایت از بخش خصوصی را خواستار شد و خطاب به وزیر بهداشت کشورمان گفت: با تشکیل این کمیته پیشنویس همکاری های آینده دو کشور باید نهایی شود تا در سفر وزیر بهداشت بلاروس به کشور ایران یا سفر شما به بلاروس امضا و سپس اجرایی شود.
وی با اشاره به رشد 144 درصدی روابط تجاری دو کشور ایران و بلاروس در سال 2010 اظهار داشت: طبق توافقات انجام شده قبلی میان روسای جمهور دو کشور مقرر شد مراوادات اقتصادی دو کشور از 105 میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار برسد که رسیدن به این خواسته جز با گسترش همکاری ها مقدور نیست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار از اقدامات انجام شده از سوی سفیر بلاروس و حسن نیت وی برای گسترش روابط دو کشور قدردانی کرد.
دکتر دستجردی با اشاره به این که قبل از حضور در این جلسه تفاهمات قبلی بین دو کشور را مطالعه کرده است، گفت: برخی کارها انجام شده است و اجرایی شدن بخش های دیگری از تفاهمات نیاز به گسترش بیشتر روابط دارد که امیدواریم در این جلسه زمینه آن فراهم شود.
وی در پایان دستور لازم برای معرفی اعضای هیات ایرانی و گسترش روابط دارویی دو کشور را به قائم مقام امور بین الملل خود و مدیرکل نظارت بر امور دارویی وزارت بهداشت صادر کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha